Ontbijtje hier, ontbijtje daar... - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Ontbijtje hier, ontbijtje daar... - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Ontbijtje hier, ontbijtje daar...

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

08 Mei 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hooi allemaal, wat een weekje is dit zeg. Weekend op vrijdag ingegaan, Niyati's moeder was er de hele dag omdat Niyati een operatie had gehad, der moeder kwam voor der zorgen. Ik kwam van school en der geholpen met koken, ze had in de keuken gestaan de hele dag! Heeft ze geleerd hoe ik me eigen chai kan maken en het was nog goed ook! yeaaah. Toen kwam der vader ook en hadden we met ze alle gegeten. Ze waren net terug uit Hawaii de dag ervoor en hadden het super naar hun zin gehad. Voorderest nadat ze weg waren hebben we niks uitgevoerd. Op zaterdagmorgen zou ik met Alexia en haar vriend gaan lunchen, ze wilden koken voor mij omdat haar vriend mij wilde ontmoeten haha. Maar dat ging uiteindelijk niet door omdat der vriend andere dingen te doen had dusss gingen Alexia en ik maar lekker cupcakes maken. Ze zou om 12 uur komen, ze kwam om 2 uur haha. Maar op naar de heb en ons boodschapjes gehaald. Uiteindelijk heerlijke chocolade-oreo cupcakes gemaakt met frosting en alles. En nog een paar andere hele grote met andere frosting. Ze waren heel mooi geworden en overheerlijk. Toen heeft Alexia me afgezet bij Haritha want we zouden gaan werken aan ons project. Ze zou eigenlijk naar mij komen en blijven eten maar door omstandigheden kon ze het huis even niet verlaten dus naar haar toe geweest en daar aan het project gewerkt. Natuurlijk had ik der even lekkere cupcakes gebracht. Weer op naar huis gelopen en zouden we lekker mexicaans eten. Want zondag zou het cinco de mayo zijn. Maar omdat we op zondagavond niet thuis zouden eten vierde wij het gewoon de dag ervoor. Jigar had een 3 bonen soep gemaakt die echt super lekker was! En natuurlijk lekker nacho's met salsa en guacomola. Mmmmmm ik hou van Mexicaans eten. Toen hebben we de silver linings playbook gekeken en daarmee de avond afgesloten. Op zondag niks uitgevoerd behalve even lekker in de tuin rond gelopen in het lekkere weer. Ook was er een dode rat die Jigar even uit de weg heeft geruimd hahaha. Nog even met me ouders gegskyped en Jigar en wat heb ik toch lieve papa en mama en lieve hostparents. Allemaal lovende woordjes over mij :) Nou op maandag zou ik met economie een dagje weg gaan. We gingen naar de federal reserve bank. Erum en ik waren er al om 7 uur door de bus en we moesetn verzamelen om 9 uur. Dus even naar de starbucks gelopen en naar walgreens om Fred een cupcake te brengen. Nou we hadden de tijd weer volgemaakt en toen naar school om te verzamelen. Er zouden 40 mensen meegaan, we waren met 15 hahaha. Ja we hebben deze hele week dat we om half 11 op school mogen komen dus waarschijnlijk was hun bedje beter dan de bank waar we heen zouden gaan haha. Uiteindelijk na files aangekomen bij de bank en was het eigenlijk best wel heel erg interessant. De man die ons rondleidde moest de 2 exchange studenten eruit pikken maar mij had die niet goed. Lijk ik toch wel Amerikaans, misschien toch een beetje TEveel aangekomen haha. Nou toen die hoorde dat ik uit Nederland kwam, kwam er een heel verhaal uit dat ze samenwerkte met Nederland en veel deden met de haven van Rotterdam en toen kwam er een andere man voorbij lopen en hij werkte daarvoor. Hij was Nederlands dus zei uit het niets in het Nederlands: Oh dus jij spreekt Nederlands. Dus ik: ja zeker. En toen begon die allemaal dingen te zeggen en die switch van Engels naar Nederlands was gewoon veels te snel waardoor er echt een suuuuuuuuuuper slechte zin uit kwam hahahha. Echt iedereen zat ons aan te kijken van uhmmm wat is dit? haha. Nou toen een rondleiding, wat echt super interessant was! En natuurlijk had mr. Addison (economieleraar) weer zijn verhaaltjes tijd. Maar ik moet zeggen dat die dat niet deed in de bus wat me al meevalt. Toen weer in de schoolbus en op naar het winkelcentrum om daar in het foodcourt te gaan lunchen. Toen weer op naar school en moesten we nog naar ons laatste uurtje. Dit was voor mij economie dusjaa een hele dag met Mr. Addison en ik heb het overleefd woehoee. Even nog een quiz gemaakt, met Huey boter kaas en eieren op mijn arm gespeeld (ja geen papier maar mijn arm, vond Huey leuk. Ik heb overigens 5 van de 5x verloren hahaha) en Nick blij gemaakt met chocolade oreo's. Toen op naar huis en was er familie uit India op bezoek en de moeder van Niyati. Ze waren op mij aan het wachten omdat ze mijn chai wilde. Want ja ik had dat op vrijdag geleerd. Eerst even maiskolf gegeten en toen op naar mijn chai. En het was een super chai, ze waren super trots op me haha. Oja en ze vonden het maar raar dat ik boter kaas en eieren over me arm had. En ik lachte veel :D. Nou op dinsdag, vandaag dus nog voor mij, zou ik met Alexia en Phoebe gaan ontbijten dus ik om half 8 opgestaan met een kramp in me been aaaaaaaaaaaah. En jahoor madame en madame hadden zich verslapen haha. Dus uiteindelijk waren we later dus heeft Alexia me opgehaald, naar Phoebe gereden en zijn we even naar Shipley donuts gegaan om daar snel wat te ontbijten. Ja een gevulde donut en een cinammonroll, ik weet het mensen niet echt gezond weer. Maar ik was er nog nooit geweest en het is heel erg populair dus moest het proberen. Toen naar school en daar weer niks uitgevoerd. Nou mijn hele week is late arrival dus zou je denken dat ik uit kan slapen maar nee. Het is lekker vol gepland met ontbijtjes en leuke dingen. Wat heb ik het toch slecht he... haha. Morgen zou ik met Phoebe en Alexia gaan ontbijten, 2e kans haha. Maar ik ga nu met Haritha naar haar scholarship bijeenkomst om haar te supporten. Dat wilde ze heel graag en dat doe ik natuurlijk graag. Ze komt me ophalen om 6 uur... ja dat hoor je goed, 6 uur... Maar ik ben een goede vriendin dus heb dat voor der over :). Lekker ontbijten daar en geen idee wat ze moet doen. Ze krijgt een award ofzo. Dan moeten we daarna weer naar school. En dan donderdag ontbijten met Jared en misschien vrijdag ook wel weer. We zullen zien. En dan staat er ook nog weer een super weekendje voor de deur. Ik ga dan wel niet naar prom maar dit is ook goed :) Tot volgende week over alle ontbijtjes en hopelijk een top weekendje! Tijd vliegt... Kusjesss

  • 08 Mei 2013 - 06:58

    Marcel Jansen:

    Hey Taart,
    Nu ben ik weer de eerste. Wat een vervelend leven heb jij toch. Het zal wel moeilijk voor je worden als je terug bent in Nederland. Niet meer elke dag uit eten (ontbijten of lunchen). Ach ja dan zullen de kilootjes er wel weer af vliegen. De FRB is mij wel bekend ze geven veel bank garanties af voor handelstransacties naar de Rotterdamse haven. De anderen dachten natuurlijk dat je van Mars kwam toen je met die man Nederlands ging praten. Die ander had natuurlijk geen goede kijk op de zaak omdat hij jou niet als Nederlandse of te wel als Exchange student er uit haalde. Was die andere de Mexicaanse jongen nog steeds.
    Als je thuis bent mag je voor ons ook een paar recepten maken zoals chai bijvoorbeeld. Dan kunnen wij hier ook over oordelen. Ik ga nu stoppen want ik weg naar werk. Ik heb een drukke dag vandaag want ik wil een paar zaken voor het weekend afronden. Morgen en overmorgen zijn we vrij ivm hemelvaart.
    Dikke kus papa Xxx

  • 09 Mei 2013 - 11:58

    Gert:

    Hoi Tara
    Hoezo herkent die man je niet als buitenlander? Je heb gewoon een dikke kont, weet je nog van die broek. Je mond is geheel ontzet en verwrongen van de hamburgers en dat Amerikaans fast foot. je mag dan wel lang zijn tussen die dwergen, maar dat wil nog niets zeggen Oke je maakt af en toe gezonden dingen klaar voor je gastouders (groen voer) maar ik lees in al de log's dat chocolade wel je hoofdgerecht is. Wat maakt het ook uit Tara als je maar naar je zin hebt. Dat wordt wel afzien als je terug komt, afgelopen met die gein. Dan willen je ouders wel eens zien hoe jij kunt strijken, koken de was doen enz.....Wel geinig dat je op die bank een Nederlander tegen kwam, zo zie je maar die kom je overal tegen. Het is nu Hemelvaartsdag dus vrij en morgen ook, dus een lang weekeinde, lekker hoor. Ik ga zaterdag met 8 collega's naar Den Haag een city trip maken. Je vraag is gelijk. "Ben jij wel goed bij je hooft of heb je koorts met die city trip". Je heb wel gelijk ik ben tegen city trips en zeker een rondleiding door een stad, maar daar zit een verhaal achter. Een ziekenhuis technicus uit Delft is met pensioen en die doet dat vrijwillig, gids bij rondleidingen in Den Haag. Nu weet hij niet dat er 8 gasten komen van Philips, hij denkt dat het een buurtvereniging is. Ik hoop dat we een beetje weer hebben de voorspellingen zijn niet gunstig. Dan maar de kroeg in of wat gaan eten. Zo dat was het weer voor deze keer, tot mails Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 25509

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: