South Padre! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu South Padre! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

South Padre!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Yeaaah wat een heerlijk weekendje toch weer. Wat gaat de tijd toch snel en heb nog zoveel dingen die ik wil en moet doen. Kan ik misschien toch nog een semester blijven? Neehoor wees maar niet bang ik sta hopelijk (je weet maar nooit wat er gaat gebeuren) eind juni weer op Nederlandse bodem. Maar ik heb weer een leuk weekje gehad en ben zelfs een beetje bruin geworden!? Ja ik weet het, het moet niet gekker worden... Het begon gezellig al op woensdag waar ik vanuit school me even had omgekleed en toen samen met Koraima op naar le Madeleine (frans café) ging. Hier was een bijeenkomst van de frans club, waar wij overigens niet in waren, maar gewoon voor de gezelligheid even hebben meegegeten. Het was erg gezellig en na lekker eten en een emotionele speech van Nathan wilde we nog even wat anders doen. Aangezien we daar alleen waren voor de heerlijke taart moesten we ook nog echt eten dusjaa op naar whataburger! En ik zei dat, en mijn frans lerares begint keihard te lachen, oh Tara toch, je bent al een echte Amerikaan en wat ga ik jou toch missen hahaha. Zie ik maak wel een goede indruk ondanks dat ik soms een beetje TE gezellig ben in de klas :). Nou op naar whataburger en nog een heerlijk hamburger gegeten met frietjes en soda mmm. Heerlijk gekletst met Koraima en een foto gemaakt van mijn eerste whataburger experience haha. Maar na een halve burger waren we allebei zo vol en hadden we gewoon een ontploft buikje. Koraima mij weer thuis gebracht en een heel gezellig middagje gehad. Donderdag in de avond ook maar weer uit eten, dit keer gezellig met Alexia en uiteindelijk kwamen Phoebe en der vriend ook nog. Opties waren: (Alexia weet de leukste en beste restaurants) sushi, Italiaans en BBQ. Nou wat is nou echt Texas, yep BBQ!! Dus op naar de BBQ en heerlijk gegeten. Brisket sandwich met frietjes en een heerlijk puddingkje als toetje, okee 2 dan aangezien Alexia niet meer wilde. En omdat het gewoon kan nog een ijsje erbij aangezien dat gratis was daar. Heerlijk gegeten en heel erg gezellig gehad! Alexia had me getrakteerd aangezien ze me zo gaat missen :( Maar haar eerste trip die ze kan maken met de airforce is naar Europa yeaaay!! Heeft ze meer weer naar huis gebracht en thuis weer in mijn bedje geploft. En omdat we toch al in het ritme zaten van uit eten gaan konden we vrijdag ook wel gaan. Maar eerst gingen we naar Shadi en Rakish in het ziekenhuis die een super lief jongetje hebben gekregen! Ryan Mani nogwat (z'n achternaam is te moeilijk) haha. Wat een schatje is het toch! Heb 'm ook nog vast kunnen houden en hij was zooo klein maar had echt super veel haar. We hadden klein kadootje meegenomen maar we gaan nog langs met een groot kado. Ik ga een luiertaart maken :) Na het ziekenhuis gingen we door naar de thai waar we heerlijk gegeten hebben! mmmmm. Weer snel naar huis daarna en gaan pakken voor South Padre! woehoee. (South Padre is een heeeeeeeeel klein eiland hier ver vandaan, 6 uur rijden, vol met Mexicanen aangezien het bij de border is) Nou vroeg het wekkertje en alles in de auto gestopt wat nog wel een challenge was. We gingen met vrienden van Niyati en Jigar en hun hadden een zoon van 10. Bavish, Meha en Amish :) Met ze alle in 1 auto en heel veel spullen, was gelukkig een ruime auto en dus erg comfortabel :) Na een stop bij de burgerking en de dollarstore voor een bal waren we uiteindelijk aangekomen op het eiland. Dolfijnen gezien en een heerlijk weertje. We kwamen aan in ons appartement die heerlijk ruim was en hebben lunch gegeten. Toen op naar het strand, wat 2 minuten lopen was, en daar lekker gehangen en in de hoge golven gespeeld. Was erg leuk! Toen even afgekoeld in het zwembad en omstebeurt douchen. We hadden 2 badkamers dus ging snel. Toen taco's gemaakt als diner en lekker gekletst en monopoly gespeeld. Ons bedje ingegaan (ik had me eigen kamer met 2 bedden en een super grote inloopkast (snap niet waarom dat nodig is maarja Amerikanen he)yeaah) en lekker gaan slapen. Volgende morgen wakker worden met pannekoeken, omelet, en sandwiches. Maar we wilde wat van het eiland zien dus op in de tour bus en konden we alles zien. Het is echt suuuuuper klein dus je had snel alles gezien haha. Ze hebben 1 straat en dat is waar je op rijd. Ook kan je van de ene kant van het eiland het strand zien en de andere kant het strand :p. We wilde een wateractiviteit doen. Dus parasailen of jestski! Nou ik wilde heel graag op de jetski ondanks dat het best prijzig was maarja wat maakt het uit, geniet ervan. Nou uiteindelijk ondanks dat Jigar niet kan zwemmen en Meha veels te bang was zijn we met ze allen op de jetski's geweest. Jigar, Niyati en ik op 1 en de andere familie op 1. Was een grappige instructeur en legde het goed uit. Jigar begon met rijden maar was niet de beste waardoor Niyati en ik al snel in het water lagen. Oh wat hebben we gelachen zeg haha. Nou Niyati proberen en dat ging al beter en toen kwam ik. Ik had een erg goede balans door mijn fietservaring en was er dus ook erg goed in. Gewoon stil staan en vol gas!! Die dingen gaan 90 km/uur met 3 mensen erop :) Het was echt zooooooo tof! En Niyati en Jigar waren helemaal verbaasd dat ik het zo goed kon haha. We hebben erg hard gelachen aangezien we natuurlijk ook 1x eraf zijn gevallen met ze allen. Ik kon ook lekker bochten maken alles en was echt suuuuuper leuk! We hadden m een half uur waarvan ik denk ik 25 minuten heb gereden haha. Gewoon over het water vliegen aangezien ik vol gas gaf heel de tijd. Nou klaar helaas :( en nog even foto's gemaakt. Wat was dat leuk en uiteindelijk het als kadootje van mijn hostparents gekregen :) <3 Nog even daar in de bar een cocktail gedronken (virgin natuurlijk) en toen terug voor een snack in het appartement. Even souveniertje geshopt en toen weer naar het strand in de hoge golven. In de avond hebben we burgers gegeten en daarna sequence gespeeld. Alweer de laatste avond na een super gezellig weekendje. Maandag morgen weer naar huis na een ontbijtje en in de auto voor 6 uur. We kwamen thuis en iedereen was gesloopt dus lekker uitgerust en later gegeten en de bachelorette gekeken :) Haha en natuurlijk zoals ik ben heb ik lekker alle mannen kritisch zitten bekijken. En Niyati en Jigar vonden mij maar gemeen hahaha. Sorry ik ben gewoon eerlijk :p Ons bedje weer in want het lange weekend was helaas weer over :( dinsdag begon gewoon het echte leventje weer. Nou en we doen dus echt helemaal niks meer op school, of film kijken of story time van natuurlijke Mr. Addison. Alleen wiskunde en Frans doen we nog wat. Ondanks dat ik al die examens niet eens hoef te maken... Heerlijk geskyped met me ouders en zussie om alles te bespreken voor volgende week wanneer ze komen. En deze avond even naar walgreens geweest om al wat dingen te halen voor mijn party op vrijdag. Ik heb er zin in! :) Nu is het hier al laat maar wilde toch nog even een blog voor jullie schrijven aangezien jullie dat verdient hebben aangezien ik het zo naar me zin heb! Ik hoop dat het goed gaat daar in Nederland en dat ik jullie snel allemaal weer zie. Kusjess!

  • 29 Mei 2013 - 08:54

    Marcella:

    Haaii!! Het is al weer bijna voorbij in Amerika. Je zal je familie vast ook wel missen. En relaxed dat je niet hoeft te blokken voor de examens haha. Geniet van je laatste weekje en heel veel plezier met je ouders en Kelly!!!! Zie je snel weer!
    Kus xxx Mars

  • 29 Mei 2013 - 09:00

    Marcel Jansen:

    Hey Holland Taart,
    Het begint nu echt op te schieten. Nog een goeie week en we kunnen je in onze armen sluiten. Tenminste als mijn armen nog maar om je heen passen na al dat vreten. (Grapje).
    Het zal wel weer wennen zijn om hier je draai te vinden. Elke morgen naar Den Haag voor je studie, die vast leuk gaat worden. Hij lijkt mij tenminste erg leuk.
    Mama en ik hebben veel dingen gedaan de laatste week om af te maken voor de vakantie. Je weet alles moet nog even gedaan worden en dat valt altijd tegen. Vandaag nog even een internationaal rijbewijs halen bij de ANWB bijvoorbeeld.
    Gisteren de laatste les gegeven bij ngv jongens. Ilse geeft de komende 4 weken les voor mij. Afgelopen weekeind sprak ik ok Jan de Nijs zijn verjaardag Laura en ziet er wel erg naar uit dat jij terugkomt. Ze hebben je allemaal gemist. Vanavond vergadering NGV, morgen uit eten voor het afscheid van een medewerker, vrijdag een borrel, zaterdag Jan de Nijs verhuizen en om vijf uur nog naar Kelly als ze haar kampioens wedstrijd moet spelen, zondag naar opa en oma, thuiskomen en dan pakken. Maandag morgen met de trein naar Schiphol. Rustig aan want we vliegen om 14.15 uur. USA here we come.
    Je ziet nog een drukke week, maar dan vier weken vrij. We zijn er wel aan toe na al dat slechte weer. Tot gauw. Dikke kus papa Xxx

  • 29 Mei 2013 - 23:36

    Kitty:

    Hoi schat, Nog een weekje en kan ik je weer knuffelen, was gezellig om gisteren te skypen ondanks dat wij druk met andere dingen waren. Als je nog iets nodig hebt laat het weten. Kelly en ik gaan morgen naar de Sauna lekker relaxen. Morgen laatste werkdag, dan heerlijk vakantie.

    Tot volgende week,
    xxxxx mama

  • 30 Mei 2013 - 23:26

    Gert:

    Uit met de pret!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Aan de bak, als je hier in Holland bent. Trek je winterkleren maar aan want het vriest hier nog (oké een beetje overdreven). Ik ben benieuwd wat je voor mij aan eten gaat klaar maken na de vakantie. In al je logs staat wel iets over eten, of het gaat naar binnen of het wordt klaar gemaakt. Alleen dat groene voer is niet genoeg moet ook wel iets van vlees bij zitten, ik ben benieuwd. Ja Tara het is al weer de laatste week en als je terug kijkt is het in een zucht en een scheet voorbij gegaan en dat is maar goed ook, anders had je het niet naar je zin gehad en had je de dagen geteld. Ik hoop voor je dat het geen jank partij wordt bij je afscheid, bij die dwergen op school zeg je gewoon "De ballen en als je zin heb kom je maar naar Holland", klaar. Bij je gastouders ligt het wat anders. Ik kan je geen raad geven hoe je dat aan moet pakken, ik denk dat je gewoon je zelf moet blijven dan komt alles goed. Tara gaat je goed en tot in Holland Gr Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 25451

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: