Fat American... - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Fat American... - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Fat American...

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

02 Mei 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hoi Hoi Hoi, wat een leven zeg. Ik heb het niet over mij maar over de jonge bezoekers hierzo, gewoon 2 weken vakantie! Heeeeeerlijk lijkt me dat. Geniet er lekker van! (Oja voor de iets oudere bezoekers, jullie zijn ook nog jong hoor in jullie geest!) Maar ik moet zeggen mensen, mijn weekendje was helemaal toppie! En ja ik ben al een echte Amerikaan aan het worden, en dan heb ik het niet alleen over de taal... Het begon allemaal al op donderdagavond dit keer. Heerlijk uit eten geweest met Haritha bij iHOP, ja een pannekoekenrestaurant met nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer op de kaart. Nou perfecte plaats om mij mee naartoe te nemen dus. Haritha's favoriete restaurant en nam ze me mee voor een early early early birthday dinner, super lief! Nou wij ernaartoe, een beetje verdwaald maar uiteindelijk aangekomen. Was het restaurant zo goed als leeg haha, ja wat wil je op een donderdagavond. Nou wij de kaarten en jemig wat een kaart, het had wel een 30 blz met heel veel kleine lettertjes, wat moet ik nou kiezen!? Nou besloten om een hartige crepe te bestellen, met kip en groentes enzo en cinnaroll smaak pannekoeken! woehoee. Hebben we het allebei gedeeld en het was echt lekker, vooral de cinnarol pannekoeken OMG mmmmmmmmm. En terzijde, de bediener dacht volgens mij echt dat ik gek was haha, naja heeft die ook wel een beetje gelijk in. Maaaar, toen nog een toetje gedeeld, crispy strawberry cheesecake, dat was wel ok, het was een beetje raar omdat het gefrituurd was. Nou ons buikje weer rond en helemaal overvol weer naar huis na een gezellig avondje! Vrijdag weer naar school en na school even wachten op Washma, Amanda en Lianne die een toets moesten maken. Toen in de auto gestapt van Amanda en even overal heen gereden, Washma's huis, benzine, Washma's huis, eten ophalen, Washma's huis, eten bij taco bell en naar de dollar store voor speelgoed voor de toydrive van Washma de volgende dag! Washma zou die zaterdag haar verjaardag vieren maar ze wilde geen kadootjes, ze wilde speelgoed verzamelen voor kinderen in het ziekenhuis. Nou we zouden dus een waterballonnengevecht enzo gaan houden. Ook had ze heel veel eten gesponserd gekregen. Dus na het speelgoed gekocht te hebben en even wat gegeten te hebben bij taco bell, gingen we weer naar Washma's huis om de voorbereidingen te doen voor zaterdag. Lianne en Amanda de jello maken en Washma, Ted en ik waterbalonnen vullen. Nou ik en Washma natuurlijk de grootste lol want ja dat is niet mijn sterkste punt en de muggen vonden ons heerlijk (snap ik ook wel). Uiteindelijk klaar en even lekker 2 stukken pizza gegeten. Jigar me weer opgehaald om kwart over 9 ofzo (helaas was het die avond niet mogelijk om de sleep over te doen :() Nou lekker me bedje weer in en op naar de volgende dag, was wel moe hoor van een hele dag school en daarna een middag lachen hahaha. Wordt ik op zaterdag om kwart voor 9 mijn bedje uitgeschopt aangezien de schoonmaakster me kamer en badkamer komt schoonmaken, oneeee. Maar tegelijkertijd ook: ohjaaaaaaa flex! Nou langzaam wakker geworden met een kopje chai en toen nadat ze klaar waren lekker gedoucht en klaar gemaakt voor de toydrive in het park! Lekker weertje in het park en Washma en der moeder even geholpen met al het eten uit de auto te dragen want OMG wat hadden ze veel eten gesponserd gekregen! Hier kon je serieus een weeshuis (een heel groot weeshuis) een week van voeren, en ik overdrijf zeker niet. Uiteindelijk onder de blauwe plekken van de waterballonnen en jello overal over me heen (ja dat is wat je krijgt als je als opdracht krijgt dat je jello IN je shirt moet gooien hihi) was het een super leuk middagje!!! En oh wat heb ik veel gegeten, het was gewoon ziek wat er allemaal was en hoe lekker het allemaal was. Toen wij weg gingen was er nog zoveel over, hele taarten, cakes, salades alles. Maar het begon te regenen en Amanda zou me thuis brengen dus in de auto gestapt, eerst even gewassen aangezien Amanda nog erger was dan ik met de jello, en toen naar huis. Nou en toen begon het te stormen en keihard te onweren haha. Amanda even het huis laten zien en nog even gezelliig een uurtje zitten kletsen thuis. Ze wil volgend jaar naar Europa komen om daar te gaan werken in de zomer! Helemaal leuk :) Nou toen moest ze echt naar huis aangezien ze een andere verjaardag had, in de onweer haha. Ohja en Washma had echt 100 speelgoedjes opgehaald voor het ziekenhuis dus helemaal top!! Nou in de avond hoefde ik echt niks meer te eten want was echt helemaal overvol van al dat eten. Zelfs geen popcorn bij de film. Django unchained was het deze keer, was wel een leuke film maar niet heel goed ofzo, beetje lang pfff. Toen weer naar bedje en zondag lekker uitgeslapen! Maarja zondag zou ik natuurlijk weer uit eten gaan haha. Om 3 uur opgehaald door Alexia en Phoebe en op naar Houston om even 2 winkels te bekijken en daarna naar Dave and Busters (gamehall) om even lekker spelletjes te spelen (en ja ik kan geen air hockey haha, zelfs als Alexia niks deed kreeg ik m er nog niet eens in oepsss) Nou uiteindelijk met onze prijs, shotglas, naar huis gegaan :). Ja daar hadden we 12 dollar voor betaald haha, maarja het gaat om de gezelligheid! Toen naar Sweet tomatoes om lekker te gaan eten. Ja mensen een buffet voor 10 DOLLAR en dus ongelimiteerd eten! Salades, soeps, brood, pasta's en heerlijke toetjes. En oh wat heb ik toch weer genoten, daar moet ik zeker nog een keertje terug haha. Toen weer naar huis en waren er allemaal gezellige mensen bij ons thuis. Lekker buiten gezeten (ze waren nog pizza aan het grillen buiten), aangezien het deze dag niet regende en stormde, en nog even heerlijk gekletst en genoten. Omdanks dat ik serieus een ontploffende buik had, toch nog een stuk pizza gegeten en een stuk aardbeien cheesecake... hihi. Genieten maar! Na weer een super gezellig dagje me bedje ingedoken want de volgende dag was gewoon weer school. Schooldagje, en na school zou ik met Koraima en Blessing ons fransproject gaan maken nadat we even gek hebben geskyped met lieve Resh. (ze vonden het overigens heel raar dat ze zo goed Engels kon haha, ja dat krijg je ervan als je met Nederlanders praat die Engels studeren). We moesten voor ons project een gesprek maken in een hotel en dat dan filmen. Nou wat heb ik gelachen zeg! Na ongeveer 30x stond die er dan eindelijk op, met uiteindelijk nog een moment waarop ik heel erg me lach probeer in te houden, maarja. En waarom zou je als je uit eten kan gaan, thuis eten? Nou om dit weekend maart nog even weer af te sluiten ben ik maar weer uit eten gegaan. Dit keer naar de outback, steakhouse, heerlijk steak gegeten en een toetje gedeeld met Koiraima. Koiraima ons weer naar huis gebracht en weer een heerlijk dagje afgesloten. Zo doe je dat in Amerika, gewoon 5 dagen ergens anders eten. Gewoon omdat het kan. Nou ik thuis gekomen van het restaurant, Niyatin en Jigar aan het eten, val ik gewoon letterlijk in slaap op de tafel hahahaha. Ik was zo moe en zoooooooo vol! Dus ik proberen wakker te blijven maar uiteindelijk om 9 uur in me bedje in slaap gevallen. Nog nooit zo vroeg naar me bedje geweest... Nou en dan verwacht je dinsdag op school top fit te zijn na zoveel slaap maar vergeet dat maar. Ik was zoooo moe he, teveel slaap denk ik, is me lichaam niet gewend. Nou dinsdag even lekker geskyped met se familie en jippie een irritatie met me ouders, oh wat mis ik dat ruziën toch wel een beetje. Love youuu! <3 Ohja en dinsdag had ik serieus helemaal niks gegeten en om 6 uur in de avond krreeg ik pas een beeje honger. Dit zegt genoeg over hoeveel ik in het weekend had gegeten. Dus avondeten en een smoothie op die hele dag. Toen nog even me geld uitgegeven bij walgreens (oh wat hou ik toch van die winkel, maar oh wat vind mijn portemonnee het vervelend) en lekker slapen. Woensdag weer een normaal dagje met licht ontbijtje en worteltjes als lunch. Ja mijn gezonde tour is gestart, vorige week zei ik dat ook al maar na zo'n weekend... En dit is serieus de record huiswerkdag, omg wat heb ik toch veel hw en toetsen donderdag en vrijdag, elk vak (behalve gym) huiswerk! En niet een beetje maar gewoon best wel veel. Dit herinnerde me weer aan school in Nederland... Naja eerst even tijd gemaakt natuurlijk om met lieve Isa te skypen en toen toch maar echt beginnen met al dat hw. Heb het leren van me govt toets maar geskipt. Doe ik morgen wel even 5 min voor de test, dit is ongeveer letterlijk de revieuw die we hebben gekregen. Broodjes gegeten als avondeten, wat natuurlijk heel moeilijk is voor mij, Niyati zat me uit te lachen :( hihi. Lekker tv gekeken en nu een blog aan het typen waar ik heel erg tegen op zag aangezien die zo lang moest zijn haha. Maar even doorgezet en hij staat nu eindelijk op het web. Hou toch wel van jullie! Maar volgende week een heel weekje late arrival op school dus moet goed komen. Ohja en koninginnedag natuurlijk! Dit was ik niet vergeten hoor, heb jaloers naar al de foto's gekeken op facebook, jaloers naar alle leuke verhalen gesluisterd, jaloers aan moeten horen hoe een paar mensen zeer dronken waren (noem geen namen Kel), en het koningslied heb moeten luisteren, wat ik overigens beter niet had kunnen doen. Maar ben blij dat jullie het naar je zin hebben gehad terwijl ik op school zat! Ik heb dan wel de laatste koninginnedag gemist maar ben er weer bij op de eerste koningsdag, W we zullen er voor je zijn hahahhaa. Dit was mijn blog weer voor deze week. Heel veel kusjes en geniet van de vrije daagjes!

  • 02 Mei 2013 - 22:16

    Gert:

    Ja Tara wat moet nu weer schrijven? Ik verbaast me steeds weer dat jij zo lang verhaal kan schrijven over eten ik vind dat je schrijfster moet worden. Ik weet niet of het bij jullie op journaal is geweest. `We hebben een Koning`!. De uitzending was de gehele dag op de tv. Ik heb alleen de huldiging gezien in de kerk en dat van de rondvaart op het IJ. ik vond het wel wat. Bea exit, nu Alex aan het bewind. Maar dat zullen jullie wel niet gezien hebben. Dat er iemand in de plaatselijk snackbar gestikt is in een hamburger, of dat de brandweer uit moest rukken voor een aftandse kat in een boom die er niet uit durfde. dat is pas nieuws. Of overdrijf ik nu een beetje? Zo te lezen gaat alles lekker zijn gangetje, dat op school kan je wel overslaan denk ik dat is meer een rustoord of ontspanning centrum om even bij te komen wat je allemaal in het weekeinde uitspookt. Het duurt allemaal niet zo lang meer ik denk ook dat het tijd wordt om dit hoofdstuk te sluiten, een mooie tijd, goed voor je cv en je Engels. Of wordt ik nu te serieus, kan ook wel anders maar dat doen we weer de volgende keer. Tara gaat je goed Gr Gert

  • 02 Mei 2013 - 22:45

    Ilse:

    oooh ihop en outback en cheesecake!!! ik ben jaloers :( echt wat zijn die frietjes van outback toch lekker he!
    heb je al key lime pie op? dat is echt het lekkerste ooit!!!!!!

  • 02 Mei 2013 - 23:49

    Tara Jansen:

    Gert over eten kan ik altijd praten haha. Huh hebben we nu een koning? Dat wist ik niet! Haha neehoor, ik zie ook nog wel dingen. Heb het op youtube een stukje gezien. En je overdrijft niet over het nieuws hierzo... Alweer bijna het einde van dit avontuur :( En hoorde dat je ook lekker op vakantie zou zijn als wij thuis komen? :)
    Ja je kan hier heerlijk uit eten gaan, nog andere tips waar ik zeker heen moet gaan? Nee geen key lime pie, ook niet mijn favoriet denk ik maar als ik het zie zal ik het wel proberen. Maar als er een keus voor chocola is ga ik meestal daarvoor haha. Kusjesss

  • 06 Mei 2013 - 19:19

    Marcel Jansen:

    Zo lieverd,
    Ik altijd de eerste, maar nu de laatste. Zoals gisteren belooft via Skype. De afgelopen weken waren erg druk. Ik had je bericht natuurlijk wel gelezen, maar hadden je ook al een paar maal via Skype gesproken. Ik kwam er maar niet toe te reageren. Vanaf dat ik teruggekomen ben van zuid Afrika is hollen, veel visite en feestjes. Ja dan schiet jij er bij in. Zo heb Jan de Nijs geholpen in hun nieuwe huis. Yvonne met Mieke op bezoek gehad. Met hun naar Hoorn geweest en naar de bollenvelden. Erg gezellig maar wel vermoeiend. Daarna de hele tuin onderhanden genomen. Hij ziet er weer prima uit. De trampoline weggehaald. Dat was ook een heidens karwei. Grapje hij staat er nog, maar volgend voorjaar gaat hij echt. Of we moeten onverwachts nog een mooie Jacuzzi kopen, dan haal ik de trampoline wel weg.
    Wat hebben we nog meer gedaan. Oha naar de inhuldiging gekeken van onze nieuwe koning en koningin. Met Ralph een trouwpartij gekocht. Een jurk voor mama en voor Kelly. Zo die zijn klaar voor het grote feest. Ik ga na onze vakantie kijken. Misschien kunnen wij wel samen gaan als je weer thuis bent.
    Op het werk druk met Zuid Afrikanen en hun komst hier en de opvang van een groep Chinezen. Daarna zal ik weer voorbereidingen moeten maken om weer naar Zuid Afrika te vertrekken. In de tussentijd lopen er diverse grote projecten waar ik mee bezig ben.
    Zo nou ben je weer een beetje op hoogte en zal proberen de volgende keer weer als eerste te reageren.
    Dikke kus papa xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 25513

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: