Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

11 Juni 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hoi allemaal, daar zit ik dan in de camper op zoek naar een camping in dit keer een andere staat. Ik ben deze blog nu aan het schrijven in word zodat ik ‘m alleen nog maar hoef te plakken in de blogsite. Nou het is weer een lange week geweest, afscheid nemen van school, afscheid nemen van vrienden, je ouders verwelkomen, leuke dingen doen en dan het moment dat je afscheid moet nemen van het huis en je gastouders waar je meer dan 5 maanden mee hebt geleefd. Maar het begon op woensdag waar ik natuurlijk weer voor ongeveer een half uurtje naar school moest. Een presentatie over hoe het zou zijn om een senior te zijn... Yep indd ik en Jordan vielen bijna in slaap. Nou maar nadat de presentatie was afgelopen zou ik met Jonathan, Amanda, Washma, Alex en Jessy lekker gaan ontbijten bij ihop. Als een afsluiter van een super leuk jaar samen in Frans (voor mij dan half jaar). Was erg gezellig natuurlijk en Jonathan daagde dan ook Washma uit om van een andere tafel van elk bord iets te pakken zomaar zonder iets te vragen. En ze moest 1 iemands bord ook likken. Nou dat eten heeft ze gedaan hoor hahaha maar uiteindelijk kende ze daar mensen van en dat was niet eerlijk. Na een super gezellig ontbijtje weer naar huis en heeft Jonathan me thuis weer afgedropt. Toen op de computer en uiteindelijk een mailtje krijgen van je zus in de middag dat ze waarschijnlijk al op donderdagavond komen wat natuurlijk betekende dat ik blij zou moeten zijn... Ja hoor dat was ik zeker maar betekende ook dat ik het huis maar moest gaan schoonmaken. Me kamer die echt een zooitje was (die daarna dat ik ‘m opgeruimd had nog steeds een zooitje was), en de kamer waar me ouders zouden gaan slapen. Nou na uiteindelijk ook dat gedaan te hebben en al me series Switched at Birth te hebben gezien kon ik lekker gaan beginnen met de kleine kadootjes te maken voor graduation. En in de avond me bedje weer ingedoken en mij voorberied op een laatste dagje school. Donderdag mocht ik weer voor een half uur naar school wat weer nergens op sloeg en toen moest ik gaan afscheid nemen van wat goede vrienden helaas . Nog een uurtje gewacht op Alexia die der examen aan het maken was en toen voor de laatste keer dit semester uit eten geweest met Alexia. Lekker gegeten en weer lekker gelachen. Toen heeft ze me afgezet bij de HEB waar ik even naar de kapper ben geweest en daarna wat boodschapjes had gedaan. En ja toen naar huis gelopen in de hitte met onder andere eieren en een zware ananas in van die kleine snijdende plastic tasjes. Was ik aan het lopen komt Harshil langs rijden en zwaait gewoon alleen maar en niet eens stopt om mij even thuis af te zetten. Van je vrienden moet je het hebben he... Maar ik was eindelijk thuis waar ik dan ook weer lekker kon gaan schoonmaken, dit keer de keuken en stofzuigen. Nou toen klaargemaakt op het komen van me ouders. Loopt Niyati toevallig even naar buiten zegt ze: ‘Tara, er komt een camper aangereden’ En ik geloofde er natuurlijk niet maar het was toch echt zo. Ze reden de verkeerde kant op waar ik wel om kon lachen. Toen waren ze er weer en een dikke knuffel gegeven en toen lekker even gekletst die avond. Ons bedje in en de volgende dag lekker ontbeten en op naar school om ze de school te laten zien. Daarna de tempel laten zien en national donut day gevierd bij Shipleys. Toen nog even naar walgreens om weer even geld uit te geven. Snel naar huis en klaar gemaakt voor graduation waar we weer voor moesten vertrekken. Kwamen we daar aan liep het 45 minuten uit pfff. Nou eindelijk begonnen en oh wat is het eigenlijk ook saai. En omdat Kempner best wel een grote school is hebben we alleen al een uur naar alle namen zitten luisteren. Nog speeches, band muziek, en het koor zong het national anthum. En op het einde natuurlijk de petjes die ze de lucht in gooiden. Maar omdat het uitgelopen was had ik niet zoveel tijd meer om bekende te zoeken en te feliciteren. Onze reservering van het restaurant stond en we moesten gaan. Ik heb nog wel een paar mensen gedag kunnen zeggen gelukkig en toen de auto in. Naar buca di beppo waar we gingen eten met ook de ouders van Niyati. Was een gezellige avond maar Jigar moest naar zijn werk om die nacht te werken. Haha en toen hadden we een foto gemaakt van mijn vader en Niyati’s moeder, die is echt heel klein wat dus echt te grappig was! Naar huis en ons bedje ingedoken. Zaterdag zouden we naar Galveston gaan en Kemah maar Niyati kon niet meegaan omdat ze zich niet lekker voelde. Dus we hadden de auto mee gekregen en zijn lekker gaan rijden. Gestopt bij een heel groot outlet mall waar we natuurlijk weer allemaal veel geld hebben uitgegeven en toen door naar Galveston om het strand daar te zien. Even wat gegeten bij een cafe waar ze onder andere de ‘ralph’ burger hadden . Even genieten en lekker veel gewandeld. Het water is daar echt super vies dus niet gezwommen hoor. Weer in de auto gestapt en op naar Kemah boardwalk. Dat is een soort pier met attracties en winkeltjes en gezelligheid langs het water. Was echt super gezellig daar en hebben echt heerlijk genoten! Bij een restaurant, die de flying dutchman heet, hebben we even een leuke foto genomen haha. Toen gingen Kelly en ik in de houten achtbaan die echt bijna uit elkaar viel haha. We waren zo blij dat we het overleefd hadden. Hij ging suuuuuuuper snel en had echt nergens even een rem momentje. Ook was die erg lang en deed die echt pijn aan alles. Wat hebben we gelachen op het einde maar hij was wel gevaarlijk aangezien we daarna zagen vanaf buiten dat die een halve meter verschoof als het karretje door de bocht heen ging hahaha. Het was onder hand al laat en wilde wat gaan eten maar er was overal zo’n lange wachttijd en we waren 1,5 uur van huis. Dus in de auto gestapt en we zouden wel wat onderweg gaan eten. We hadden een steakhouse gevonden en konden nog net op tijd de afslag nemen. Kwamen we daar om half 10 aan kakken. En oh wat was het lekker en we hadden echt een super leuke en grappige ober. Toen nog een uurtje naar huis en waren uiteindelijk laat thuis. Wat was dit een heerlijke dag zeg, echt het gevoel alsof je op vakantie was. Moe ons bedje in en op zondag in 2 auto’s met Niyati en Jigar door Houston getourd. Komen we bij het ‘we love houston’ teken begint het keihard te regenen en konden we echt niets meer doen dat buiten was. Maar we hadden 1 foto! Toen maar naar de galleria gereden en daar even lekker een suuuuuuuuuuuuuuuper machtig stuk taart gegeten bij de cheesecake factory. Wat was het jammieee! Nog even winkels gekeken, hoop gewindowshopped (want ja me vader wilde niet eens een louis vuiton en versace tas en schoenen voor mij kopen  flauw hoor!) en gewoon lekker gewandeld. Toen naar de waterwall gelopen en daar nog even wat foto’s gemaakt. Toen weer in de auto en nog even nichtje van Niyati gedag gezegd die echt blij was dat ik er was. Naar huis en moest er echt aan gaan geloven om te gaan pakken. Me koffer weegt een ton en dat is alleen nog maar de kleren en schoenen die ik niet aan ga trekken terwijl ik hier ben. De rest de camper in en toen nog al me zooi uitgezocht en toiletspullen. Toen kwam Alexia nog even langs om doei te zeggen en even gezellig te kletsen. En daarna Indian food gegeten dat weer erg lekker was. Na het eten nog even de laatste dingetjes gedaan en toen nog even gekletst met ze alle en een super graoppig spelletje gespeeld. Ons bedje ingedoken en in de morgen nog even naar school gereden voor een transcript en toen was het toch echt het moment om alles achter te laten en gedag te zeggen. Ik heb niet gehuild maar was wel moeilijk! Maar ik ben echt zo blij dat ik dit heb mogen meemaken en was echt de tijd van me leven! Nu in de camper opweg en heb iets ontdekt dat kleiner is in Amerika! Jaja mensen de mcflurry is echt klein...
Onderhand is het al avond en zijn we op de camping waar we even hebben gezwommen en daarna lekker eten hebben gemaakt. Nu gedouched en al even op de computer en met ze alle uitzoeken wat we morgen willen gaan doen voordat we naar New Orleans rijden. Doei lieverds, ben bijna weer in het land! Nu lekker genieten van alles wat we gaan doen. Xxxx

  • 11 Juni 2013 - 10:00

    Ellen:

    Hey Tara, wat fijn dat je ouders en zus er zijn maar wat zal het afscheid moeilijk zijn geweest. Ben blij dat je zo genoten heb daar! Wij zijn net weer thuis en gaan nu op jullie wachten. Maar eerst gaan Jullie nog lekker vakantie vieren en veel mooie dingen zien. Geniet nog even en tot snel! X

  • 11 Juni 2013 - 15:33

    Marcel Jansen:

    Beste Taart,
    Mooi verwoord de laatste paar dagen. We hebben gezien dat je goed kunt schoonmaken, daarom wordt jij de komende drie weken onze schoonmaakster. Daarnaast gaan met zijn vieren een hoop leuke dingen doen. Vandaag gaan we naar de plantage Tara van de film gejaagd door de wind.

    Marcel

  • 11 Juni 2013 - 22:26

    Gert:

    Hoi Jansenjes.

    Ja het is meervoud, het helle zooitje in een camper door Amerika. Zo nu eindelijk op vakantie en genieten van alles wat je daar tegen komt. Dat is wat anders dan, school, warenhuis, eten klaarmaken (taart) feesten en uitgaan. Ik kan best geloven dat het moeilijk was om afscheid te nemen na 5 maanden bij zulke goede gastouders, maar ja aan alles komt een eind. Ik lees dat je naar een schoenzool restaurant ben geweest wel lekker hé zo'n grote steak. Kon je maagje er wel goed tegen na al dat bladgroeten, knollen, bieten en ander groenvoer dat je daar naar binnen werkte. Oke af en toe een stukje vlees maar meestal niet. Niet kotsen in de camper hoor, daar wordt je moeder niet blij van en de rest ook niet. Hee ik heb wat, goed nieuws voor je, JE MAG ALCOHOL, de Gestapo is er niet bij dus ga je gang. Alleen in de camper en als je er buiten komt moet er een hoesje over je glas. Ik weet niet hoe de regels zijn per staat maar toen ik voor het eerst daar was ging ik een biertje halen in een kroeg en liep vervolgens naar buiten om dat op het terras op te drinken. Het personeel kwam gelijk achter mij aan om te zeggen dat het verboden was om buiten zichtbaar alcohol te drinken. Maar ja zo heeft elk land wel wat. Ik hoop dat alles naar wens verloopt en ik blijf je volgen en genieten van je verhalen, Jansenjes tot mails.

  • 12 Juni 2013 - 08:40

    Marcella:

    Haaai!
    Na zoveel maanden je volgen met je verhalen, komt er nu dan echt een eind aan school daar. Super lekker dat je met je ouders en Kelly lekker vakantie gaat vieren. Met de camper zullen jullie vast heel veel gaan zien! Heel veel plezier en tot snel!!
    Xxx Mars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 25450

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: