Bieeeeeeeeeeer! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Bieeeeeeeeeeer! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Bieeeeeeeeeeer!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

17 April 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hoi hoi allemaal, ja ik weet het, nog maar 1 blog per week. Maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik het nog wel volhoud ookal had ik dat niet verwacht. Dit weekend was gezellig, niet veel uitgespookt eigenlijk. Donderdagavond waren Niyati en Jigar uit eten geweest dus kwam Haritha over om lekker pizza met mij te eten (wat maakt het uit dat ik maandag al pizza op had... haha) Ik had een coupon voor een gratis pizza dus die maar even opgehaald. Nou dat was dus een pizza die zij dan maakte en dan moest ik m zelf nog in de oven doen haha. Nog nooit een zachte deeg pizza op me schoot gehad om zelf dan maar even in de oven te schuiven. Dus thuis nog wat groentes op gegooid en toen de oven in. Wat een cheessie pizza zeg hahaha. Heel charmant gegeten en toen even aan ons project gewerkt. We hadden even een snel iets gemaakt om te kijken of het zou werken en het wordt echt super leuk! We zijn helemaal enthousiast haha, hoever je enthousiast kan zijn over school dan... Vrijdag weer een laatste dagje school voor het heerlijke weekend zou beginnen. Vrijdag was Niyati jarig!! Dus oja op donderdag een kadootje halen met Jigar in het winkelcentrum, was de winkel gesloten waar ik wat wilde kopen. Scheen later dus dat die verhuist was. Maarja wat nu? Uiteindelijk heeeeeeeeeerlijke kaarsen gekocht die ze heel leuk hadden ingepakt! Vrijdag middag kwam ik thuis tegelijk met Niyati, die een manicure en pedicure had gehad. Op jigar gewacht en ondertussen geskyped met papa in Zuid Afrika. Was ik op een gegeven moment Engels tegen papa aan het praten en Nederlands tegen Niyati haha. Toen even 2 seconden hoi gezegt tegen ralph en toen gingen we naar de aldi. Ze hebben hier een aldi geopend wat echt gewoon super cheap is! 1 kg aardbeien voor 1 dollar! mmmmmmmmm. Op naar de aldi waar het echt mega druk was en iedereen verrast was dat je een muntje in je karretje moet doen haha. Ik voelde me weer helemaal thuis, kom maar hier met dat muntje! Kwam ik binnen, als eerste gelijk rechts, SPECULAASJES! :D en Rode kool met appel whaaaaa. En ja de speculaasjes waren een groot succes op school haha. Even heel veel fruit en andere dingen ingeslagen en toen weer naar huis. Niyati's haar gesteild want die zou uit eten gaan met der vriendinnen. Niyati haar kadootje gegeven en vond ze heel lekker! Toen Niyati weg gegaan en Jigar en ik lekker gezonde broodjes gegeten en met zijn zus geskyped. Daarna met popcorn de filmkamer ingegaan en Red Dawn gekeken wat wel een goede film was. Toen het bedje in want zou zaterdag met Haritha en kenissen van haar naar het beercanhouse gaan. 10 uur bij haar, project gewerkt en toen kwam die ons ophalen. Natuurlijk was er file dus even een ander weggetje genomen. Gestopt bij de starbucks en de andere man opgehaald. Toen moesten we het huis nog vinden..... Ja dat was wat moeilijker. Maar na veel rond gereden te hebben, hadden we het eindelijk gevonden. Het is een huis in gewoon een normale wijk en helemaal van bierblikjes gemaakt. Zelfs in de grond, de hekken, brievenbus en bloem bakken haha. We hadden de tour genomen. Een man in de jaren '70 was obsessed van bier drinken en wilde er wat mee doen en niet weg gooien. Hij is begonnen met het schuurtje en carpoort en toen maar heel het huis gedaan. 14 jaar over gedaan met duizenden blikjes. Heel speciaal en ook raar haha. Was super leuk! Toen even wezen lunchen en peruviaans gegeten. Dit keer geen gewone quesidillas maar gefrituurd :p. Was lekker! Toen snel naar huis want moest om 4 uur uiterlijk thuis zijn, kwart voor 4 thuis en toen weer naar het winkelcentrum waar ik met vrienden had afgesproken. Even in de starbucks gehangen en toen het winkelcentrum in. Daar rond gehangen en even alle winkels voor grappige dingen ontdekken. Uiteindelijk besloten om ook maar even uit eten te gaan. Maarja wat wilde we? Het moest goedkoop zijn van Megan haha. Dus na 20 minuten is Kimhan maar gewoon naar canes gereden hahaha. Lekker gegeten en heel veel lol gehad. En ja toen zou Kimhan me naar een tankstation brengen waar Jigar me zou ophalen. Maarja het was donker, avond en zaterdag dusja Tara die vergeet natuurlijk waar der huis is... Oepps een beetje verdwaald maar uiteindelijk wist ik het! En Kimhan houd er helemaal niet van om te rijden dus die was niet heel blij met me hihi. Maar had er speculaasjes beloofd dus toen was het goed. Jigar die stond daar al te wachten aangezien ik 5 minuten zei maar dat was een beetje uitgelopen. Toen nog even een toetje gegeten bij Jigars oom en tante en toen naar huis. Zondag niks gedaan, Jigar en Niyati naar de film en ik zou gaan sporten... maarja daar was Maxime op facebook chat hihi. Even heerlijk gekletst en uiteindelijk nog heel eventjes gesport. Zondagavond zouden er kenissen komen eten en de vader van Niyati. Aangezien der moeder in New York zit... ja wat een leven. En volgende week gaan ze naar HAWAII! Maandag weer naar school want ja daar zijn we hier voor hihi. Haha en toen in government waren we aan het leren over het leven van Obama en toen was er een foto van hem in zijn senior jaar. Nou heb ik dus een jongen in mijn klas die echt sprekend op die foto lijkt!! Hahahaha het was echt zo grappig, het was gewoon sprekend,hij en die foto naast elkaar. En een government leraar in Amerika die Rembrandt van Rijn wil uitspreken op zijn Nederlands is nog grappiger, geloof me! Maarja omdat ik niks had gedaan in het weekend voor huiswerk, heb ik dat maandag maar even ingehaald en nog even 10 minuutjes gerend op de loopband. In de avond lekker spagetthi gegeten en toen naar Randalls om te gaan coupon shoppen yeaah! Komen we bij de kassa zegt die jongen: OMG ik heb nog nooit zoveel op 1 dag gehad haha. Nou het werkt wel echt hoor! Jemig ze had aan 60 dollar bespaart!! En hij vroeg aan mij of ik was afgestudeerd aan UT Austin haha. Ehmmm nee zit hier op high school en ben niet van hier, dus geen kans voor dat :p Hij was echt te blij en te vroljk om achter de kassa te staan in een supermarkt haha. Naja gelukkig dat die het leuk vind om te doen. Toen lekker naar huis en vandaag weer een dagje op school overleefd. Na weer een oefening voor als er vuur uitbreekt, ja dat doen ze hier dus elke maand op dezelfde tijd na de pledge of allegiance. Doelloos want iedereen loopt gewoon naar buiten en dan weer naar binnen haha. In Frans zijn we een leuke film aan het kijken met Engelse ondertiteling, wat ik niet begrijp maarja dat is wel fijn :) Er staat een leuk en vol weekend voor de deur, als alles doorgaat dus heb er zin in! Heel veel kusjes en tot volgende week hihi.

  • 17 April 2013 - 08:42

    Marcel Jansen:

    Hey taartje,

    Ik ben weer veilig thuis. Ik heb voor Nyati een koelkast magneet uit Zuid Afrika meegenomen, met een grote leeuw erop en voor anderen zorg ik nog en nemen ze mee als we naar jullie toe komen. Zoals je al zelf zij het begint snel te gaan. Het is zo juni en dan zijn we bij je en hopen er nog een mooie vakantie van te maken.
    Wat Rembrandt van Rijn betreft dat is inderdaad moeilijk voor Amerikanen om dit uit te spreken. Voor een Afrikaander is dit makkelijker omdat zij ook het Afrikaans op school krijgen. Als ze het normaal spreken dan kon ik het goed verstaan. Het is net Nederlands uit de 17 de eeuw. Dus veel woorden gebruiken wij niet meer. Een hoop woorden ontbreken ook letters bijvoorbeeld: worst is bij hun wors en alstublieft is bij hun asseblief. Dus je ziet wel het is niet moeilijk. Oké het meeste hebben we al via Skype besproken dus ik stop nu met mijn tekst. Het ga je goed en tot kijk. Op zijn Afrikaans sjap sjap.

    Dikke kus papa Xxx

  • 18 April 2013 - 21:21

    Gert:

    Zo te zien gaat alles zijn gangetje, zo kom je wel de tijd door. Dat is hier niet anders. Ik vind het wel knap van je om nog zo'n lange log te schrijven en dat ook nog vol te houden, petje af, ik was er mee gestopt of eens in de twee weken en dan veel korter. Je vader was gisteren even hier wat geklets over Afrika en hoe het daar aan toe gaat. Hij heeft daar een goeie tijd gehad. In Nederland is het hot nieuws wat er in Boston is gebeurt, elke dag kom je het tegen op tv of op de radio (naar mijn werk op radio 1) En nu weer een kunstmestfabriek de lucht in. Zo is er niets en zo krijg je alles. Aan het eind van deze maand krijgen we een koning ook dat is nu wel elke avond van dat iets op de tv. Misschien krijgen jullie dat ook wel op het nieuws te zien maar dat betwijfel ik eigenlijk wel. Daar weten ze niet waar Nederland ligt en wat een koning is weten ze ook niet, ja van een schaakstuk misschien. Zo dat is nu wel een kort berichtje volgende keer misschien meer doei.
    Gert

  • 19 April 2013 - 05:02

    Tara Jansen:

    Lieve Gert, sorry dat ik niet echt meer reageer op de reacties! Ik lees het altijd en lig altijd helemaal in een scheur over je leuke mopjes en leuke beschrijvingen van alles hahahaha. Ik ben blij dat alles goed gaat ook met jou! Als ik terug ben kom ik je gelijk weer een dikke knuffel geven hihi. En net als vroeger op de zaterdag een colaatje drinken, onee biertje dit keer aangezien ik dan al 18 ben haha. Zie je snel en vind je reacties echt helemaal leuk! Kusjes Taartjee

  • 22 April 2013 - 23:43

    Kitty:

    Hoi schat,

    Hoeveel ben je al aangekomen lees namelijk heel veel over eten maar gelukkig ook fruit. Speculaasjes in Amerika het moet niet gekker worden hoeveel heb je er al uitgedeeld? Wij hebben een leuk en gezellig weekend achter de rug, hotel en eten was fantastisch. Papa heeft me echt verwend. Je moet de groeten hebben van Gerda. Hoop je gauw weer te spreken on skype. xxxxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 25516

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: