School again... - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu School again... - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

School again...

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

19 Maart 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hoi hoi, hier een nieuwe update van mijn 2e helft van de week van spring break en de eerste beruchte schooldag na een veels te korte vakantie. Donderdag was ik gebleven en wilde ik als verassing die appeltaart gaan maken nou en HOE lekker dat die was. Eerst in de morgen in het lekkere zonnetje naar de HEB gelopen wat een 40 minuten durende wandeling was. En dat allemaal voor alleen appels, rozijnen en boter. Eenmaal aangekomen, Haritha daar ontmoet, die lekker met de auto kwam, en samen de boodschapjes gedaan voor de taart en gewoon lekker door de HEB gewandeld aangezien dat al een belevenis is op zichzelf. Toen weer op naar huis maar heb niet hoeven lopen want Haritha heeft me thuis afgezet en is daarna met haar moeder naar de dokter gegaan. Ze kon helaas niet helpen met de taart. Nou toen eenmaal thuis eerst even gerelaxed en toen Harshil opgebeld om te komen helpen met de taart. Hij zou al eerder komen voor het helpen met de enchilada's want hij wilde leren koken haha. Nou uiteindelijk kwam die, ik was de taart aan het maken. Hij was tv aan het kijken. Nou en toen ging die de appels voor me snijden... HAHA ik heb nog nooit iemand zo een appel zien snijden, je zag zegmaar duidelijk dat het de eerste keer was. Naja laat 'm lekker ze gang gaan, het waren uiteindelijk blokjes zonder schil. Nou taarje in de over en ondertussen waren ook zijn broertje en neefje gekomen. Ze kregen kookles van Jigar, voornamelijk snijden van groente. Mensen dit was serieus beter dan een film, 3 jongens die nog nooit hebben gekookt en Jigar die de politieagent en de chef tegelijk is. Ik heb genoten echt waar. Uiteindelijk alles gedaan en de jonge jongens natuurlijk snel naar buiten voordat ze moesten schoonmaken. Nou toen op iedereen gewacht tot ze kwamen en heerlijk enchilada's gegeten en als toetje mijn taart en chocolade aardbeien die Jigar had gemaakt :). Iedereen vond de taart echt heel erg lekker!! Yeeey lang leve Nederlandse appeltaart :D. Nou na een super gezellig dagje/avondje ons bedje ingedoken en op naar de volgende dag. Vrijdag niet veel uitgevoerd behalve naar de kapper geweest en eindelijk me eigen korte krullende haartjes weer terug! Blij persoon op dat moment. In de avond bij Haritha gegeten, spaghetti met meat balls en breadsticks, en toy story 3 gekeken, geweldige film! Daarna om het af te maken heerlijke oreo milkshakes gemaakt en toen hebben ze me naar huis gebracht. Toen lekker uitgeslapen de volgende dag en met Niyati naar walgreens geweest. Ik was me portemonnee in de auto vergeten en dat is maar goed ook want ik hoooooooou van walgreens! Niyati zij nog, ga m dan halen, dus ik: nee het is goed zo, kan ik ook niks uitgeven. Nog 2,5 maand te gaan om allerlei spulletjes te kopen daar. We moesten 10 min wachten voor happy hour bij sonic dus wilde we dat even doen, maar er waren kinderen van een school bezig met auto's wassen tegen een donatie. En je kreeg een gratis drankje bij sonic. Dus dat maar gedaan en lekker ons drankje op gedronken terwijl zij lekker aan het boenen waren. Ze deden geld inzamelen voor hun senior trip. Het is echt zo'n goed idee om dat te doen in dat lekkere weer met vrienden! Nou uiteindelijk hebben ze het echt zo goed gedaan he, ze deden alles laten shinen. Nou met een blinkende auto weer naar huis, wat gegeten en op naar Katy met Jigar en Niyati. We zouden een sleep over hebben bij Pamela dus eerst daar een beetje gehangen op haar kamen met haar en Sibel. Mijn host parents zijn bevriend met haar host parents dus die bleven ook even hangen en toen hebben ons naar Katy mills mall gebracht. Een super groot winkelcentrum met veel outletstores whaaaaaaaa. We waren er best wel laat dus begonnen met een ijsje en een beetje rond gelopen. Heb maar 1 top gekocht yeaah, aangezien het koop 1, krijg 2 gratis was. Maar we zagen allemaal maar 1 ding dus hebben we de kosten gedeeld en was me shirtje maar 6 dollar haha. Dat is zo'n leuke winkel altijd maar normaal best wel duur, nu een leuk prijsje :). En in de avond gegeten bij het rainforest cafe! :) Als je daar eet voel je je net weer een klein kind aangezien het een restaurant is met allemaal dieren die bewegen en planten overal. Het is echt geweldig en eindelijk daar gegeten! En ook echt heeeeeeeeerlijk :) Toen weer op naar huis en daar een film gekeken met lekker chips enzo, daarna tot half 4 ofzo gekletst en in slaap gevallen. Weer vroeg wakker en toen nog tot 4 daar gebleven tot me hostparent me op kwamen halen. Sibel ging wat eerder weg maar het was weer super gezellig!! Toen op naar huis en ik was helemaal kapot, bleken er mensen te komen voor dinner... Omg, naja een douche genomen, geholpen met eten en me smile opgezet en gedaan alsof ik totaal niet moe was. Het was een vol Guhjrati meal (deel in India waar Jigar en Niyati vandaan komen) aangezien de gasten dat wilde. Uiteindelijk was het een super gezellige avond! Ze is hoog zwanger en waren aan het praten over namen want ze krijgen een jongen. En ze vroegen aan mij wat ik een leuke naam vond. En ik wilde net zeggen Ryan, toen zeiden ze op dat moment: we zijn namelijk aan het twijfelen tussen Ryan en (naam van India). Dit was echt zooooooooo eng he! Maar waarschijnlijk wordt dat het. Ze bevalt in mei dus kan de kleine baby nog zien :) Nou ik was heel erg moe dus ik dacht ik zal wel zo slapen, nou niet dus. Uiteindelijk om half 1 was ik nog steeds wakker en dan met het idee dat je wekker om kwart voor 6 staat...beetje jammer dit. Nou en dat gevoel dat de wekker gaat pffffff, ik wil niet naar school! Waarom is het niet nog een weekje vrij! Ze hebben nu geen vakanties meer tot het eind van het schooljaar, ze hebben alleen: summer break, spring break and christmas break. Alle vakanties! :O Dat is niks vergeleken met Nederland. Maarja never mind ik moest naar school. Half slapend in de morgen alles gedaan en op naar school. Nou ik heb de lessen overleefd hoor mensen, soms met wat minder aandacht maar dat maakt niet uit. Een stukje tiramisu taart als lunch doet wonderen haha. Morgen waarschijnlijk ook om Opa en Ellens verjaardag te vieren en kunnen die overheerlijke taart toch niet weg gooien. Daarna stop ik want ben wel wat aangekomen sinds ik hier ben haha. Het was ook leuk om iedereen weer te zien op school! En natuurlijk staat de eerste toets voor economie weer gepland voor donderdag. Want vrijdag is het einde voor de cijfers in te leveren en dan krijgen we ons rapport. Naja A's en B's kan ik mee leven haha. Toen thuis huiswerk gemaakt en niks gedaan en een beetje op internet gekeken voor jurken voor prom. Moet ik ook maar eens voor gaan kijken in de winkels haha. 2 maandjes en dan is het al! Daarna het avond eten gemaakt. Spaghetti met salade, we hadden spaghetti voor een heel weeshuis want kon niet schatten hoeveel spaghetti het was haha. Maarja maakt niet uit. Ze vonden het lekker. Nu in me bedje nog even een blog maken en dan lekker slapen. De planning was om te gaan slapen om 9 uur, het is inmiddels al kwart over 10... Maarja nu lekker slapen en morgen weer een geweldige schooldag. Oja en Jigar gaat op donderdag naar Australië dus is het alleen Niyati en ik. Ik zal wel veel moeten koken aangezien Niyati altijd laat thuis is van werk. Iemand nog makkelijke vegetarische gerechten als suggesties? Ik kan alleen dingen verzinnen met vlees haha. Of iets echt Nederlands ofzo? Let me know! Tara de chef gaat zichzelf ontdekken...Kusjes en slaap lekker voor de paar uur die jullie nu nog hebben om lekker in je bedje te liggen.

  • 19 Maart 2013 - 12:15

    Marcel Jansen:

    Lieve Taart,

    De vakantie is weer voorbij en het harde leven school gaat weer beginnen. Ja je bent al weer op de helft en komt het er op aan om door te pakken en tot een goed einde te brengen. Maar dit is jou wel toevertrouwd. Als je thuis komt krijgen mama en ik een luizen leven. Dit omdat jij nu kunt koken, bakken, wassen en strijken. Dit voeren we thuis maar gelijk in. Shoppen hoefden wij je niet te leren, want dat is je natuurlijke talent. Ik lees dat je al weer wat hebt gekocht. Hou je er rekening mee dat die koffer niet groeit?
    Zaterdag de verjaardag van Ellen gevierd en zondag met zijn allen bij opa geweest, voor de high tea op het jachtslot. Het was gezellig. Opa had nog een cadeautje voor alle kleinkinderen. Voor de meiden had hij voor allemaal een zilveren tientje in een zilveren rand met ketting. Zelfs Ellen kreeg er een. Hij hield natuurlijk een emotionele toespraak. Dus voor jou ligt er hier ook 1 klaar.
    Gisteren hebben mama en ik voor het eerst onder de nieuwe douche gestaan. Heerlijk is hij en lekker ruim. De rest van de week de overige dingen klaarmaken zoals het ophangen van kasten en de dubbele wastafel. Het begint echt heel mooi te worden. Zo nu ben je weer op de hoogte we spreken je gauw.
    Dikke kus papa Xxx

  • 20 Maart 2013 - 09:38

    Gert:


    Zo Tara
    Uit met de pret weer gewoon naar school en gaan met die banaan, studeren. Zo te lezen kun je al aardig koken dat is wel een uitkomst als je thuis komt, ik ben benieuwd wat voor gerecht jij kunt klaar maken. Nu vraag je of ik/ wij jou kunnen helpen met het klaar maken van dat rauw voer. Dan moet je niet bij mij zijn, je weet mijn recept, veel, warm en vet. Maar ga eens op een vrije dag naar de dierentuin en bestudeer het gedrag van een konijn, of andere dieren die geen gekookte groente en vlees lusten. Dan zie je dat het alleen maar kleine dieren zijn, oké een olifant is groot maar daar markeert ook van alles aan, heb je in het dierenrijk wel eens een dier gezien, dat zijn neus net zo lang is als zijn lul. Ho,Ho Gert je gaat te ver, je dwaal af van het onderwerp, waar was ik mee bezig, o ja rauw voer. Wortelen en wat sla kom je al een heel eind. Het schijnt wel gezond te zijn, konijnen hebben geen bril maar je wordt er sacherijnig van al die rauwe zooi. Hebben de gastouders geen blender? Gooi alles wat rauw is er in, het maakt niet uit wat als het maar groente zijn, druk op de knop, laat het vervolgens 2 minuten ratelen en gooi en gekookte water er bij, de heerlijkste groente soep van de hele regio. Maar nu de Hollandse pot, boerenkool kan hier nog steeds met dat zure weer, wat we hier hebben, maar daar is het misschien al te warm voor, of kennen ze dat daar geen boerenkool?. Zurenkool is het ook niet. Nu heb ik het, dat gaat er altijd wel in" chili con carne" uit een potje, die Amerikanen zijn er groot mee geworden met bruine bonen. Ik gooi altijd een bende gehakt er in, o,dat is jammer dat kan je weer niet, wat een stelletje eikels zijn dat met dat vlees krijg je een puntkrop van. Toen ik in India was kreeg ik alleen maar kip en voor de rest geen vlees. De koeien op de weg op het spoor alles laten ze daar ongestoord lopen, veel eerbied voor de dieren. Maar op de duur ga je daar van flippen aan te korten van vlees. Ik weet niet of je dat mee gekregen hebt van de groepsverkrachtingen die daar regelmatig voor komen. Af gelopen week een Franse vrouw die de klos was. Die mannen hebben te kort aan vlees en dan gaan de hormonen raar doen, ze schijnen dan een chronisch te kort te hebben aan wild vlees, of zit ik nu onzin te verkopen, ik denk het wel maar het is altijd weer geinig om wat onzin te zeggen, in het praathuis is dit hoogwaardige en bijzondere intelligente gedachtewisseling waar we het uren over kunnen hebben. Voordat ik nog meer onzin en gedachtekronkels op het papier/mail zet stop ik er maar mee. Nee Tara ik kom niet net uit het praathuis, ik zit nu met een bakkoffie om een uur of 9 in de ochtend te tikken, storingsdienst en zit te wachten op een oproep. Tara gaat je goed en tot de volgende keer en hou je taai nog 2, 5 maand.
    Gert

  • 20 Maart 2013 - 11:28

    Kitty:

    Hoi schat,

    Maar een shirtje, je gaat vooruit. kelly en ik hebben vorige week samen er 12 gekocht ( Papa bleef er bijna in) . Maar wat papa ook schreef denk aan je koffer anders houd ik wel wat ruimte over. Was gezellig om gisteren weer even te skypen. Ga even op internet zoeken voor makkelijke recepten, anders doe je een groente burger met groente en aardappels dat vindt je in Nederland toch ook lekker. Sla is ook makkelijk en goed voor je lijn. Ben op mijn werk dus houd het kort. Ga vanmiddag bij Ineke thee drinken en over Wilma praten. ( ik weet niet of je het weet maar de man van Wilma/ Krijn van de apotheek is overleden). Ben benieuwd naar je rapport, krijgen wij dat ook te zien?

    Tot gauw xxxxxxxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 25514

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: