Spring break! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Spring break! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Spring break!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

13 Maart 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Ja mensen ik heb lekker een weekje vakantie! Genieten van het mooie weer en niks doen. Ik had plannen deze week maar nee, ze houden hier heel erg van last minute afzeggen. Uitkomst: mijn week is dus best wel lonely. Ook mis ik echt me fietsje heel erg, gewoon ergens heen fietsen en nergens en aan niemand vast zitten. Als je geen auto hebt of een rijbewijs kan je eigenlijk werkelijk waar niet zo heel erg veel. En natuurlijk heb ik dan ook de verkeerde vrienden uitgekozen die allemaal ook geen auto hebben... haha. Maar vrijdagavond, Jigar en Niyati gingen naar een soort buurt feestje dus ik was alleen thuis. Ik had Haritha uitgenodigd om te komen eten en hadden we lekker pizza besteld en bread sticks. Dus wij maar wachten en wachten op dat eten want wij dachten dat het binnen een half uur zou komen nou dus niet, na een uurtje, en een knorrend buikje verder, konden we eindelijk beginnen met eten. Maar ze moest al weer weg om half 10 dus konden we geen film meer kijken. Toen Niyati en Jigar thuis kwamen had Niyati iets teveel wijn op en was ze lekker aangeschoten. Ze wilde echt alle foto's op mijn computer zien en had over elke foto wel een goede of slechte opmerking. Naja allemaal maar ons bedje in en het wekkertje weer gezet voor turnen. Na 3 weken kon ik eindelijk weer de zaal in. Ik kon maar tot 11 uur blijven aangezien ik naar het postkantoor moest die vroeg sluit en andere winkels. Maar ze waren een beetje in de stress aangezien er een paar coaches op vakantie waren en er ook een paar ontslag hadden genomen. Dus ik moest het 2e uur met een jongen lesgeven die amper engels kon. Nou en ik erbij die de termen ook niet echt goed weet in het engels was een top combinatie. Nou mensen dit was mijn 3e keer in de zaal en ik wist het nog beter. Hij kon echt totaal geen orde houden enzo maar uiteindelijk het uurtje wel overleefd. Hij was een turner in het mannen team en duidelijk niet gemaakt om les te geven. Daarna even wat winkels langs gegaan aangezien me telefoon er weer mee op was gehouden en toen naar huis en niks uitgevoerd. Ik zou die avond bij Haritha eten aangezien Jigar en Niyati naar een soort geloof ding zouden gaan en dat was heel erg saai. Dus zij mij afgezet maar ze was niet thuis dus toen hadden ze me afgezet bij de oom en tante van Jigar. Die zouden die avond pizza eten en dat scheen de beste pizza ever te zijn. Die tante maakt alles zelf, de saus en het deeg. Dus uiteindelijk daar gewacht totdat Haritha mij terug belde. Dat was om 8 uur, scheen ze heel de dag in het ziekenhuis hebben gezeten aangezien ze een allergische reactie had op iets. Ze voelde zich zo schuldig aangezien ze haar telefoon niet bij zich had. Maar uiteindelijk ben ik pizza blijven eten en mmmmm dat was echt heeeeeeel lekker! Je proeft zeker het verschil. Er waren ook vrienden van hun en waren heel aardig en de neef van Jigar. Uiteindelijk eigenlijk een gezellige avond gehad met allemaal oude mensen haha. Jigar en Niyati me weer opgehaald en weer het bedje ingedoken. Zondag natuurlijk weer niks uitgevoerd, behalve weer getennisd. En dan maandag ook niet... Behalve lekker skypen met me ouders en Maxime :). Oja en de finale van de bachelor woehoeee. Ja de verveling sloeg wel een beetje toe hoor. Nou dinsdag zou ik dan eindelijk wat gaan doen! Naar de galleria (super groot winkelcentrum in Houston) met Haritha. Niyati ons voor het werk afgezet en begonnen met een wake up bij de starbucks. Daarna lekker gaan shoppen! Was heel gezellig en heb eindelijk een zwarte broek gevonden die lang genoeg is en een leuke top :). Toen moesten we naar huis... We zouden met de bus gaan, ja ze hebben daar een bus die dan naar Sugarland gaat en stopt op 1 plek in Sugarland. Jigar zou ons daar ophalen. Uiteindelijk na 1,5 uur wachten zaten we eindelijk in een bus. Op internet stonden dus de verkeerde stop plekken. Dit zou pas ingaan op maandag. Ja maar dat hadden ze er even niet bij gezet. Dus uiteindelijk hadden we de derde bus ipv de eerste die we wilde. 45 minuutjes in de bus en Jigar ons daar opgehaald, we waren thuis! Nou woensdag zou ik misschien wat gaan doen met een vriendin maarja je raad het al die kon op dinsdagavond niet meer. En ohja ik zou donderdagavond uit eten gaan met mensen van lunch tafel en ook dit raad je vast wel. Opeens kon niemand meer... Naja we krijgen mensen over voor eten dus is wel heel gezellig aangezien hun 2 zoons hebben, 1 van mijn leeftijd waar ik het wel mee kan vinden. En we eten 1 van mijn lievelingsdingen :D. En ik denk dat ik morgen als verassing naar de HEB ga lopen en proberen een appeltaart te gaan maken. Moet alleen even kijken hoe voor een goed recept aangezien dr oetker er dit keer niet is om me te helpen. En vandaag me rijsten pannekoekjes waren zoooooooo goed gelukt he! Geen 1 is uit elkaar gevallen. Mam je zal trots op me zijn :). En vrijdag... ja op de dag denk ik niks en in de avond een herkansing en eet ik bij Haritha. Zaterdag hopelijk naar Katy en weer een gezellige sleep over met Sibel en Pamela. Naja ik had spring break toch wel wat anders voorgesteld met wat meer plannen. Maarja serieus ze zeggen wat over tieners in Nederland dat die niet kunnen communiceren. Nou dit mag nooit meer gezegd worden! Hier serieus kunnnen ze dat echt niet. Maarja ik overleef het wel, najaaa Niyati en Jigar gaan me corrigeren op mijn grammatica en toen werd ik gek... Hahaha nee hoor. Komt allemaal goed! Heel veel kusjes van het zonnetje en van mij :)

  • 13 Maart 2013 - 23:29

    Ellen:

    Hey Tara
    jammer dat de plannen niet allemaal door gingen.
    Maar als ik jou was zou ik lekker van het zonnetje genieten.
    hier gewoon nog steeds sneeuw. :(
    ik hoop dat je je lekker ga vermaken de laatste dagen van je vakantie.
    X el

  • 15 Maart 2013 - 00:42

    Marcel Jansen:

    Lieve Taart,
    Inzout bijna medelijden met je krijgen. Dat heb ik dus niet want het is hier steen koud. Je weet dat ik daar een hekel aan heb en jij daar in het zonnetje. Het plannen, organiseren en communiceren is bij de jeugd een wereld probleem. Ze weten niet dat afspraak is afspraak is.
    Dat boeit schijnbaar niemand meer. Als je iemand er op aanspreekt zijn ze gelijk beledigd. Ze komen zich zelf wel tegen in de toekomst.
    Vandaag met ouders van de selectie gesproken over bestuurstaken binnen de NGV? De vader van Eline wil bij het bestuur komen en overweegt de rol van penningmeester op zich te nemen. Daar zijn we blij mee. Ik hoop dat er nog een paar gaan volgen.
    Vandaag is het laatste werk in de badkamer gedaan door de tegelzetter. Hij heeft alles afgekit. Morgen gaan we met vier man de glaswand naar boven brengen. Dan kan ik zaterdag ochtend de wand en de douche plaatsen en vervolgens afkitten. Dan kunnen we zondag weer eindelijk thuis douchen. Daarna kan ik het toilet, dubbele wastafel, verwarming en hoge kasten plaatsen en begint het er weer op te lijken. Het is heel mooi geworden je herkent de badkamer niet terug. Nou weer genoeg info. Ik ga lekker slapen.
    Dikke kus papa xxxx

  • 15 Maart 2013 - 09:50

    Gert:

    Hoi Tara

    Wat een rot leven heb jij zeg, “Ik weet niet wat ik moet doen”. Het is niet altijd feest. Is daar geen fiets te krijgen, of vinden ze dat gek dat er iemand op een fiets zit? Ze kennen niet de fietspaden die wij hier hebben, je bent wel aan de goden overgelaten als je op een fiets zit of valt dat nogal mee. Wel jammer dat je geen afspraken kan maken met die gasten maar is het is Nederland dan beter? Bij mij is een afspraak een afspraak komt er iets anders er tussen jammer ik heb al een afspraak. Of er moeten sterke argumenten zijn die het kunnen veranderen maar mijn Opoe is jarig of de papegaai is dood is voor mij geen reden maar bij de jeugd van tegenwoordig wel denk ik. Ik ben wel jaloers op de temperatuur, hier is het nog bitter koud, In Limburg is er nog 10 cm sneeuw gevallen en ‘s nachts –10 graden. Ik loop nog met een trui aan en dat in half maart. Gisteren is je vader nog even langs geweest voetbal kijken en een biertje drinken. De voetbal wedstrijd was niet geweldig maar de verlenging was wel spannend. Ik kan wel vertellen wat en wie maar dat interesseert jou toch geen bal, maar ja ik moet toch wat schrijven. Als je terug bent in Holland moet je maar eens koken voor mij want volgens mij kan je dat wel, niet van die Indische hete bende maar lekker stukje vlees met jou specialiteit. Tara gaat je goed tot de volgende keer.



  • 17 Maart 2013 - 20:27

    Kees En Ineke:

    Hoi Tara, nog steeds leuk al je verhalen te lezen en vooral Vegas!! daar wil ik nog steeds een keertje heen, proberen zoveel te winnen dat ik noooooit meer hoef te werken;)
    Lezen je verhalen op de mobiel als ze (meestal) s'nachts binnenkomen, lopen daardoor s'morgens met kleine oogjes rong;) maar daar kunnen we niet op reageren vandaar de laptop maar te voorschijn gehaald.
    Tja wel jammer dat je afspraken niet doorgingen, gebeurd hier in Nederland ook genoeg helaas.
    Zo te lezen kun je al aardig lekkere dingen maken, vind je moeder vast heerlijk als je weer thuis bent.
    Tara, heel veel plezier en we blijven je verhalen volgen hoor!!
    XXxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 25512

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: