Aardbeitje pluk me toch, jij heerlijke vrucht! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Aardbeitje pluk me toch, jij heerlijke vrucht! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Aardbeitje pluk me toch, jij heerlijke vrucht!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

22 Mei 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hoooooooooooooi veregende Nederlanders, aaaawh gossie toch. Daar zit je dan in de regen in mei... Ja dat is best wel heel erg vervelend. Nou mensen wees maar niet bang hier is het heerlijk, nouja heerlijk kan ik het ook niet noemen. Heeeeeel warm en suuuuuuuuuuuuuuuuuuuper benauwd. Welkom in Texas! En ik ben hier nog niet eens in de warmste maandjes. Nu denken jullie vast, wouw Tara is vast bruin! Ehmm nee. Ik ga gewoon naar school, na school zit ik lekker binnen met de air conditioning aan en in het weekend... ja dat ga ik jullie nu vertellen. Het begon allemaal al gezellig op donderdag. Ik ging met Alexia, Luis (haar vriend) en Jeremiah (vriend) beetje hangen en eten. Alexia kwam me ophalen en toen Jeremiah opgehaald en op naar de appartement van Luis. Hier een beetje gehangen en toen zouden we naar een Grieks festival gaan op lekker te gaan eten. Dus wij in de auto, yeeey met open dak, op naar het festival. Ohja en Luis vindt mij helemaal geweldig en noemt mij dan ook Holland. Ben ik al aan gewend, Mr Hudson doet dat ook haha. Eenmaal aangekomen, en een plekje gevonden, gingen we lekker eten en rond kijken. Was erg gezellig en heerlijke Griekse dingen gegeten mmmmm. En er waren ook een paar attracties waaronder een ding voor 2 personen dat echt alle kanten op ging. Rond draaien, op zijn kop en gaan met die banaan haha. Nouja wij net 5 sec. geleden gegeten en Luis en Jermiah gingen erin. Haha was zo graoppig, handjes vast en gillen. Status Alexia en Tara: filmen en keihard lachen! Daarna gingen Luis en Alexia nog even een wedstrijdje klimmen doen en natuurlijk girlpower wint. Het was ondertussen al 9 uur, en het einde van het festival en mijn curfew haha. Maaaaar ik mocht gelukkig een uurtje later thuis komen :) Wij weer in de auto en Luis gedropt bij zijn appartement. Toen heel snel naar mijn huis want ik mocht niet te laat komen en jahoor ik was 5 minuten voor 10 thuis haha. Pfieeeeuw. Wat een super gezellige avond zeg! Nou vrijdag weer een normaal dagje die weer vroeg begon natuurlijk, wat was ik moe zeg. Na school zou ik eigenlijk gaan bakken met Jared maar ging niet door dus kon ik lekker skypen met Monika en Yvonne die ik al heel lang niet had gesproken of gezien. Jammer dat ik de kleine lieve Sahali niet kon zien, maarja baby's slapen nou eenmaal in de nacht. Nog even mijn gekke avonturen verteld en toen op naar Haritha's huis. We zouden gaan werken aan ons senior market day project. Pizza, ijs en cupcakes erbij en hoppaaa. Uiteindelijk hadden we echt geen zin meer dus hebben we maar even bruidsjurken shows gekeken haha. Toen naar huis en daar gewacht op Niyati en Jigar die bij de film waren. Die thuis, nog even gekletst en toen naar bed. Ik was kapot! Ohjaaa en ik heb een Kempner High School trui yeaah, maatje L. Comfortabel en heel erg Amerikaans ;) haha, kan er lekker 3x in. Zaterdagmorgen zouden we eigenlijk gaan aarbeien plukken maar we gingen niet meer en zouden zondag gaan. Niyati was erg moe en ik eigenlijk ook. Dus zaterdag heerlijk lang in me bedje gelegen en toen zijn we wat boodschapjes gaan doen enzo. Ook was er een presentatie over beveiliging in je huis enzo. Wat een enge Amerikanen zeg, je kan voor niemand de deur open doen hier. Jigar wil als nieuw speeltje camera's rond het huis. Toen waren we zo honger als een paard dus op naar Black Walnut cafe <3, waar ik ze trakteerde op een heerlijke lunch. Daarna nog een toetje op kosten van Jigar en Niyati en ik had een heerlijke snickerstaart. Het zag er geweldig uit en het was zooooooooooooooooooooo lekker, maar oh wat was dit machtig. Echt niet normaal, met heeeeeeeel veel moeite heb ik het toch opgegeten maar wel naar huis met een bijna ontploffend buikje en ook wel misselijkheid. Ja ik kon het toch niet laten liggen. De rest van de dag heb ik werkelijk waar niks meer gegeten haha. Nog even wat gewinkeld met Niyati voor ons weekendje weg, met als resultaat 3 nieuwe tuniek/ jurkjes. We gingen in de avond naar een skeeters wedstrijd, minor league baseball. Dit is de favoriete club van mijn economie leraar en vond het helemaal geweldig dat ik ging. Hij zat in section 9 dus alles behalve dat wilde ik haha (het is een kletskous van hier tot Tokio) maar gelukkig helemaal aan de andere kant. Ja ze hebben gewonnnen maar het is totaal niet mijn sport. Ze vangen al de ballen dus iedereen is uit dus best wel saai. Maar nog even een paar vrienden gezien die daar werken en wat coupons voor gratis ijsjes bij sonic in ontvangst genomen. En op zaterdag hebben ze aan het einde van de avond een vuurwerkshow die wel tof was! Toen naar huis en ons bedje ingedoken want de wekker zou weer gaan om aardbeien te gaan plukken. Ongeveer 45 minuutjes rijden hier vandaan. Op naar de farm en daar waren we dan. Uiteindelijk 2 volle emmers met aardbeien met liefde geplukt, was echt leuk om een keer te doen! En ze zijn jammieeeee. Nog even wat meer groente en fruit daar gekocht en ze stonden bekend om hun gefrituurde taart dus dat ook maar even geproefd. Ik had een aardbeien cream die heel lekker was mmm. Weer terug naar huis en nog even aan school gewerkt. Toen weer naar Haritha om het project af te maken. Yeaaah uiteindelijk waren we klaar en waren we zoooooo blij! Wat een tijd hadden we daar in gestoken zeg, maar met een leuk resultaat :). En wat hebben we een lol gehad hahahaha. Op naar huis en weer avond gegeten en de avond afgesloten met bank hangen en tv kijken. Maandag weer naar school wat echt totaal niet voelde alsof het school was door het 30 graden weer. Maarja eenmaal op school begon het allemaal alweer lekker. Eerste les, geschiedenis, zouden we in het computerlokaal zijn om aan ons project te werken. Ik had mijn deel helemaal af en was ik best trots op, lange stukken en goede tekeningen. Mijn partner had helemaal niks gedaan omdat zijn computer kapot was jaja. Dan had je mij ook de dag ervoor een berichtje kunnen sturen. Nou dat betekent dus dat ik een deel van zijn werk heb opgeknapt na school en moest wachten met de chapter assignment tot ik zijn deel had. Ik was uit eten maandag en kwam thuis en had die het getsuurd. Dus ik dacht ooh even in een ander lettertype, chapter assignment snel maken, printen en klaar. Maar nee... serieus wat hij mij stuurde was zooooo erg! Mensen hij kan echt geen Engels en word doet het zelfs voor je! Hij heeft er echt geen reed aan gedaan. Zijn artikelen waren nog niet eens een half A4'tje en mijne waren een vol A4'tje. Hij kon zogenaamd niet meer vinden HAHA laat me niet lachen. Oorlog in Irak en de stemming in 2008 van Obama kan je niks van vinden? Yeaah right. Hij stuurde het in lettertype 100 zodat het veel leek. Maar dit was nog niet eens het ergste, zijn spelling... serieus als ik het erbij zou sturen in deze blog ga je spontaan huilen of keihard lachen. Jigar wilde het niet eens meer lezen na de eerste regel. Sins=since, ataked=attacked, sand=send enzovoort! Het was serieus niet om aan te zien. Ik heb alles moeten verbteren naar een betere spelling. Tot ik eenmaal in 1 van zijn artikelen vond dat Obama een republikein is?????? Are you freaking kidding me!? Ik stuurde 'm een berichtje: 'sinds wanneer is Obama republikein?' Stuurt die terug; 'Oh sorry dat zag ik op het internet maar nu zie ik dat die inderdaad democraat is. Ik stuur je alles opnieuw in 15 minuten.' Ik: 'Serieus, iedereen weet dat Obama een democraat is!' OMG stupid. En nee ik wil je werk niet meer, ik ben eindelijk klaar met de correcties van je artikelen alleen op de spelling gelet. Voorderest wilde ik het niet eens lezen. Ik heb hier een uur over gedaan en toen nog die stomme chapter assignment zitten maken. Toen deed de printer het niet wat echt kut was en ook voor Jigar die tijd had vrij gemaakt onder het werken. Nou morgen dan maar in de mediatheek. Het was ondertussen al 10 uur en ik was stront chagrijnig en gewoon beschaamd om zijn deel in te leveren. In de ochtend snel naar de mediatheek en het geprint. Toen maar ingeleverd, gelukkig is mijn deel denk ik wel goed. Aaaaah nooit meer partnerwerk met iemand zoals hij! Maar het was senior market day yeaaah :) Dit betekent dat je allemaal wat moet maken, 30 dingen per persoon en dan ga je het verkopen aan elkaar met nep geld. Ik had met Haritha 60 fotolijstjes gemaakt van foam als een sleutelhanger. Dit project is alleen voor seniors, of net als ik, government of economie volgt. Nou 4th period waren wij aan de beurt en we verkochten ze voor 2 dollar en 2 voor 3 dollar. Het ging super goed en we maakten lekker winst waardoor we alles weer konden gaan uittgeven aan de andere dingen van andere mensen. Was echt zo grappig, iedereen had wat anders! Capes, hoedjes, snoep, pennen, en zoveel andere gekke dingen. Iedereen liep er echt belachelijk bij door de school, je wist gelijk wie er de seniors waren. Op naar lunch en toen in 6th period mocht ik weer aangezien ik government en economie volg in zelfde semester. Deze keer hoefde ik niet te verkopen maar alleen maar kopen! Yeaaah shopppen. Ik had een cape, hoedjes, snoep, boekleggers, stickers en zo gek als je maar niet kan bedenken. Ik zag er geweldig uit haha. Kim Han was uiteindelijk klaar met haar dingen verkopen en gingen we shoppen van haar winst. Aangezien mijn geld op was. Even lekker alles ingeslagen en nog een tasje met spulletjes voor Haritha meegenomen. Op de foto en toen op naar laatste klas. Wat was dit een leuke dag zeg! Bepakt en bezakt weer naar huis. Toen thuis gekomen en zag ik een lief kaartje van Resh uit Londen liggen :) Laat gegeten en nog even naar vrienden van Niyati en Jigar geweest aangezien ze donderdag der baby krijgt! Ze neemt een keizersnee dus weet precies waarneer het lieve jongetje komt. En hij krijgt mijn favortiete naam, Ryan die ik soort van had aangegeven! :) Super leuk! We gaan vrijdag naar het ziekenhuis om de kleine te zien. En dan dit weekend een lang weekend naar South Padre yeeey, heb er zin in! Lekker op het strand hangen heel de dag en lol hebben. Maandag vrij van school door memorial day. Oke dit was het weer, pfffff elke keer ben ik weer trots op mezelf dat ik tot het einde ben gekomen want eigenlijk wil ik het al opgeven aan het begin van de blog haha. Maar jullie zijn het waard. Ohjaaa en het is al de 4e keer dat ik heb gehoord dat ik op een bepaalde actrice lijk. Ik vergeet telkens der naam maar dit keer was het een leraar in de gang. Elke keer als die me nu ziet noemt die me zo haha. Het is gewoon eng dat al zoveel mensen het hebben gezegd, en ik ken er niet eens. Kusjeeeeeeees uit dit benauwde Texas

  • 23 Mei 2013 - 00:44

    Marcel Jansen:

    Hey Holland,
    Hoe gaat tie. Volgens mij wel goed. Weer een hoop belevenissen. Aardbeitje pluk me toch.
    Bertje die het altijd zong is toevallig een maand geleden overleden. Als hij zou weten dat jij zijn tekst nog steeds gebruikt sinds 1996 dan lag hij met een Emile in zijn graf.
    Het is toch wel erg dat jij het Engels van een Amerikaan moet verbeteren. Volgens mij is het een analfabeet en vreselijk lui.
    Nog twee weken en we zijn bijna bij je. Een dag rijden van je vandaan. Ik kan bijna niet wachten om mijn aardbeitje op te smullen. Zit je senior year dan moet je spulletjes verkopen met nep geld. Die Amerikanen zijn eigenlijk wel kinderachtig. Maar ja het was gezellig en leuk begrijp ik. Hou maar op over het weer want je wordt er hier gewoon deprimerend van.
    Dikke kus Xxx papa

  • 25 Mei 2013 - 12:49

    Gert:

    Zo daar zijn we weer. Deze keer niet zo lang verhaal. Wat voor school zit jij eigenlijk? Als ik zo lees van die gozer, je werkstukpartner. Hoe is het mogelijk dat deze jongen nog op die school zit moet hij dan niet naar een bijzonder onderwijs of zo, of hij is zo vreselijk lui dat hij er gewoon een zooitje van gemaakt heeft, ben je mooi klaar mee. Maar wel leuk om te lezen dat je goed kunt presteren onder druk, op het aller laatste moment iets voor elkaar krijgen. Wat schreeuwen en tieren en hopla, alles komt op zijn pootjes terecht. Die zus van je is ook lekker bezig geweest. Je weet nog dat ik in deze log schreef dat jij in een tentje moest gaan liggen om plek te maken voor Anneloes en haar knuffeldier. Nu schreef Kelly naar Anneloes dat ik mijn huis beschikbaar stel voor hun dan kunnen ze gelijk de bloemen water geven. Je weet dat Australiërs makkelijk zijn, dus krijg ik een bericht je van haar of ik even dat wil bevestigen want dat zien ze wel zitten. Dat heb ik vrolijk afgewezen daar begin ik niet aan. Een kangoeroe in mijn huis is iets te veel. maar het is wel humor en kan er wel van genieten van dit gebeuren. Ik hoop nu ook dat ze in het bed van Kelly gaan liggen en dat zij nu in een tentje buiten moet gaan slapen. Ze moet er maar wat voor over hebben ze hebben ook alles voor haar gedaan in Australië. dan kan jij gewoon in je bedje blijven:-)) De laatste lootjes of juist niet. Ik begrijp in al je berichten dat je draai aardig gevonden hebt en dat heb je ook fantastisch gedaan, mijn complimenten, ik ben trost op je. Ik ga deze keer niet over het weer hebben want dan begin ik spontaan te janken van verdriet. Nu stop ik mee dus tot de volgen de keer. Doeiiiiiiiiii Gert

  • 27 Mei 2013 - 17:42

    Gert:

    Ik moet wat recht zetten.
    Dat verhaal over Kelly is niet waar. Kelly heeft wel verteld dat ik met vakantie ga, maar niet meer. Nu denkt Anneloes: dat is makkelijk dan kunnen wij in dat huis en schreef vervolgens dat Kelly dat voorgesteld had, de vloepers. Ik heb Anneloes ook geschreven dat dit niet door gaat en Kelly heeft ook een mail verstuurd en goed uitgelegd hoe de vork aan de steel zit. Die Australiërs zijn wel makkelijk maar ja zo zijn nu ze eenmaal en misschien ben ik ook wel te bekrompen in die dingen. Zo dat was even een rechtzetting. Gr Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 25452

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: