Happy new year! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

11 Februari 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hooi allemaal, het weekend is weer voorbij. Het zou een relax weekend worden en dat was het half. Niet veel gedaan maar ook weer wel veel gedaan. Vrijdag eerst lekker geskyped met lieve Tham (ik moet me inschrijven voor een inburgeringscursus als ik terug kom, ja zo erg is het dus al... haha) en daarna boodschappen gedaan. Ik had nieuw beltegoed nodig want me telefoon was ermee op gehouden. Ja en dat kan natuurlijk niet want nu is dat mijn lieve texting friend. Wij beltegoed gekocht bij walgreens en chocola, daarna naar randalls voor de boodschappen. We hadden maar 4 dingen ofzo nodig en jahoor op de terug weg komen we erachter dat we wat vergeten waren. Wij weer terug en was ondertussen al half 7. Maar een vriendin van mij zou komen maar wist niet precies hoelaat enzo en mijn telefoon was dood. Jigar de andere boodschappen gehaald en ik mijn telefoon opladen, en ja geloof me dat is nog best wel heel erg moeilijk. Uiteindelijk na stress en drama in de auto nog steeds niet gelukt. Dus ik Koraima gebeld om te vragen of ze nog zou komen maar ze had mij dus al een sms gestuurd (die ik dus niet had gehad door mijn dode telefoon) dat ze niet zou komen. Haar oom was die ochtend overleden dusja natuurlijk begrijpen we dat! Toen eerst met Jigar eten gemaakt, mmmm enchiladas, en toen gegeten toen Niyati thuis kwam. En ja mijn telefoon deed het nog steeds niet en na wonderbaarlijke wijze en een paar rare smsjes van de provider deed die het! Ik heb er 30 dollar voor betaald dus gaan er vanuit dat er ook zoveel op staat. Maar wat maakt het ook uit, mijn telefoon deed het weer! Toen met Jigar lava chocolade cake gemaakt. Dat zijn van die kleine goddelijke choclade souffles waarvan de binnenkant nog heel zacht is en de chocola er uit hoort te lopen. Het was met 85% pure chocola en ze waren een beetje te lang in de oven, dus effect was weg. Maar ik had niks te klagen hoor! Oja en met aardbeien, hoe goed kan je het hebben. Niyati vond het niet lekker dus heb de volgende dag die van haar op gegeten :). Jigar at maar de helft met als conclusie de andere helft nu nog in de koelkast ligt, zonde..... Toen gingen we skyfall kijken! Niyati was zo moe dus ging naar bed maar Jigar en ik gingen kijken en wat is dat een goede film zeg! Ik was ook moe maar bleef wakker doordat die zo goed was. Lekker slapen en de wekker ging weer voor turnen. Jigar bracht me en het plan was om tot 12 uur te blijven maar Niyati stuurde een sms of we naar een event gingen voor chinees nieuwjaar. En ja natuurlijk klinkt dat leuk! Dus tot kwart over 10 gebleven en toen weer naar huis. Ik ging het eerste uur meelopen met weer een andere coach en we waren aan het praten over banen en school enzo. Dus zij zei dat ze nog op school zat dus dit niet als fulltime job doet. Ze vroeg aan mij of ik nog een tweede baan had en ik zei ehmmm ik ben 17 dus nee zit nog op school haha. Dus zei: 17 WAT! ik dacht dat je 25 was hahahaha. Ik: is het zo erg met me rimpels dan? zij: nee nee het was een compliment, je ziet er gewoon ouder uit haha. Oke ik vat het maar op als een compliment. Ik hoor wel vaker 19 of 20 maar 25... was wel grappig! Daarna het laatste kwartiertje dat ik er zou zijn bij de mini's gestaan, wat een schatjes toch ook. Kleine kindjes van 2 met hun papa of mama. Lekker klimmen en klauteren en wat was het cute!! Toen snel naar huis, aardbeienpannekoeken gegeten, gedoucht en in de auto voor het event. Was heel druk en was wel leuk, niet groot maar wel gezellig druk. Een chinese thee met tapoica, maar dat was niet mijn favoriet. Voorderest shows gezien en gratis dingen gekregen. Ook me naam in het chinees :). Weer naar huis en lekker de zaterdag middag voor mezelf. Me kamer een beetje opgeruimd en lekker geluierd, had ik wel even nodig. Want in de avond gingen we bij vrienden eten van Jigar en Niyati. Een super mooi huis en aardige mensen en natuurlijk was de hele familie weer aanwezig. Was zeker weer gezellig! En Indian food voor het eerst in heel de week. Ondertussen ben ik aan het smsen met vrienden en hoor ik dat er een schoolfeest vrijdag is waarbij de meisjes de jongens vragen dus ik dacht oke ik wil wel eens zien hoe het schoolfeest leven er hier uit ziet. Dus ik Nick smsen of die wilde gaan, zegt die gewoon nee lol. Dus ik nouja stombo waarom niet? Omdat er echt geen reet aan is aan die feesten. Oh oke haha en toen zei die: ik neem je wel mee naar prom, dat is beter. Yeeey weet niet of die het meende maar zal vast wel dus prom is nu een feit! Op zoek naar een jurk :). Misschien was het beter dat ik niet gevraagd zou worden, zou me veel geld gekost hebben haha. Die jurken kosten een fortuin heb ik gehoord, maarja we zien wel. Ik ga lekker naar prom! (hoop ik) En hoorde vandaag indd dat die feesten stom zijn van iedereen. Oja maar ik kwam thuis van het etentje en toen was Jigars neef bij ons, hij blijft een paar dagen hier slapen. (jigar had m opgehaald van het vliegveld) Niyati is niet erg op hem gesteld haha. Toen lekker naar bed en zondag lekker uitslapen... 9 uur was ik wakker. Om kwart voor 10 naar beneden gegaan en de computer aangezet om met lieve Isa te skypen! Was weer gezellig hoor :) maar ook helaas slecht nieuws, gecondoleerd met je opa lieve Isa! Ik steun je vanaf hier. Toen lunch gemaakt, soort brei van allerlei dingen, het was Indisch en was wel oke. Niet geweldig maar ook zeker niet vies. Helaas niet kunnen skypen met max :(. Toen heeft jigars neef allerlei dingen over Nederland gevraagd en ook gewoon dingen die ik echt niet wist maarja. Toen omgekleed en zouden we boodschappen gaan doen, maar die neef wilde ergens afgezet worden dat aan de andere kant van de stad was. Haha Niyati's gezicht... we zijn eerst geld gaan halen voor mij (ik had serieus nog maar een paar kleine muntjes) en boodschappen gedaan. Niyati en ik in de HEB is gewoon een wereldreis, alles proberen en proeven en gewoon de tijd nemen voor alles. Uiteindelijk drie kwartier daar geweest en we hadden eigenlijk niet zoveel boodschappen, die neef: hadden jullie zoveel tijd nodig voor alleen dit? Toen hem afgezet en hij zou thuis gebracht worden. Wij naar de Indian store maar was allemaal slechte groentes. Toen nog even naar wallgreens waar Jigar en Fred aan het werk waren samen, en een excuus om naar de sonic te gaan voor happy hour. Even lekker gekletst en cupcakes gegeten want Fred kon ze niet alleen op, en natuurlijk help ik dan wel even :). Geen idee wanneer die nou bij ons intrekt maar er is een probleem waar die nou woont ofzo. Toen naar de sonic, waar ik heb getrakteerd op heerlijke slushes en toen eindelijk naar huis. Komen we thuis, heb ik de koelkast schoongemaakt en komt er echt een bakje uit met een beschimmelde ui hahaha, het was zo vies he!! Maar het was verstopt helemaal achter in de koelkast. Niyati maakte vast voorbereidingen voor het eten voor maandag. Toen de komkommer yoghurt salade samen gemaakt voor zondag. En toen ging de telefoon.... het was Jigars neef om te vragen of Niyati m op kon halen haha. Nou Niyati's gezicht was 1000 dollar waard. Maarja ze bleef kalm en ben ik met haar mee gegaan om haar te steunen. Pinda's mee en Niyati was aan het stress eten :p. Uiteindelijk ook even de kaartjes gehaald voor de cricketgame waar we de 23e heengaan. Toen kwam Harshil lekker donuts brengen die die mee had gebrach uit New Orleans. Hij was daar met vrienden geweest. Wiehoee donuts, voor mee naar school vandaag en morgen. We zouden bij Jigars oom en tante gaan eten en wij zouden een salade meenemen. Indisch gegeten en half de grammys en half de rockets game gezien. Toen naar huis, eerst nog even mijn was gedaan met als eindconclusie dat ik nog steeds niet mijn kleding heb gestreken van afgelopen week en dat er nu dus van 2 weken ligt... oke dit komt morgen wel. Ook hier heb ik nog steeds mijn uitstelgedrag :). Maandag de dag op school maar net overleefd en morgen een government test waar ik echt nog niks van weet. Geen zin om te leren, te moe en hersens staan niet aan. Morgen in English class een hele periode om te leren haha. En ja deze schooleigenschap ben ik ook niet vergeten, oepss. Maar mensen deze week is het valentijn en schijnt hier een big deal te zijn. Walgreens verdient meer met valentijn als met kerst. Maar ik vind het nog steeds de grootste onzin, 1 dag later kan je alles kopen voor de helft :). Vrijdag zie je mij in de winkel voor chocola! haha. Maar als ik een geheime aanbidder heb donderdag laat ik het jullie natuurlijk weten. Fijne valentijn, dat iedereen maar lekker aan mag komen van de vele chocola en lekker mag gaan ruiken van de rozen die ze krijgen. Kusjessss

  • 12 Februari 2013 - 14:27

    Marcel Jansen:

    Hey Taart,

    Weer een mooi en actief weekend. Volgens mij ben je door de hele familie van Jigar en Niyati geaddopteerd en zijn jij en Niyati twee handen op een buik. Ik zie dat je ook nog naar een cricket wedstrijd gaat. Dit is echt een sport die veel in Engeland en India wordt gedaan. Laat het je wel even uitleggen anders snap je er niets van en is het oer zaai.
    Trouwens een handige zet om Nick te vragen, zodat hij jou kon vragen voor prom. Volgens mij een voor opgezet plan. Is hij leuk??? Zeker een senior??
    Ja James Bond was goed hè. Zeker een van de beste films van de laatste jaren van 007.

    Nou we spreken elkaar wel weer. Dikke kus papaxxx

  • 12 Februari 2013 - 16:45

    Gert:

    Hoi Tara

    Cricketgame??? Daar zijn alleen Indische en Engelse gek van. Weet je dat een wedstrijd een weekeind lang kan duren en soms langer, om 16:00 stoppen ze er mee want dan gaan ze thee drinken. In vind het niet gek dat de rest van de wereld dit geen sport vinden maar een soort onderonsje een stelletje gasten die niet weten wat ze met hun tijd moeten doen. Nu praat ik nog niet eens over de spelregels die zijn ook niet van deze tijd, ze lopen wat heen en weer tussen 2 lijnen. Vraag ook maar niet hoe het werkt, ga gewoon daar zitten kijk om je heen en geniet van de mensen om je heen want die gasten op het veld krijg je tranen van in je ogen. Ook de kleren die ze dragen zijn uit de jaren 30, echt Engels. Hoedje op en een trui aan ook met 30 graden, die gasten horen eigenlijk in een inrichting thuis. Strekte!! Zo te lezen ben je daar wel lekker bezig, je wordt wel overal bij betrokken en dat is wel fijn, ze mogen jou! Kun je die neef niet iets in zijn eten doen waar hij vreselijk aan de schijt gaat, niet moeilijk met dat Indische eten, dat schaaltje uit de koelkast met die beschimmelde ui komt dan mooi van pas. Kunnen ze hem weer lekker op het vliegveld zetten met een kurk in zijn reet om het zooitje binnen te houden tijdens de vlucht. Dan zijn vader en moeder bellen dat hij wel een hele gevoelig maag heeft want de rest van het gezelschap heeft nergens last van. Doeiiii. Hebben de daar ook carnaval of zitten daar in die streek geen Rooms-katholieken. Hier is het weer een gekkenhuis in het zuiden van het land, maar je dat is het elk jaar dus dat is geen nieuws, maar ja ik moet toch wat schrijven. Voordat ik allemaal onzin ga uit kramen stop ik er maar mee Tara leef als een beest en geniet er van, niemand kan dat later meer van je af pakken wat je daar doet.
    Gr Gert

  • 12 Februari 2013 - 19:44

    Sandra:

    He Tara,
    Nou volgens mij vermaak je je wel in de States.
    Ik wens je een fijne tijd toe en enjoy.
    Veel liefs van Sandra en Yasmijn ook van Sylvia en Jos.



  • 12 Februari 2013 - 23:16

    Tara Jansen:

    Hahaha Gert! Hij is al weg hoor, hebben we niks voor hoeven doen. Alleen Jigar heeft gezegd dat die kamer gebruikt om te slapen als die morgenavond weer gaat werken. Tadaaa hij gaat nu naar oom en tante. Hij is niet onaardig hoor, heb educatieve gesprekken met hem en dingen waarvan ik niet eens weet waar we over praten. Het is een cricketwedstrijd tussen 2 doktersteams van verschillende ziekenhuizen, de kaartjes waren gratis en er is gratis eten :p. Dus als we ons vervelen gaan we weer naar huis. Goed geregeld! Ik denk niet dat ik de regels uberhaupt wil weten. Haha ja dit was wel een beetje vooropgezet plan, hij is senior, ik junior en dus kon ik niet naar prom. Want dat is een feest alleen voor seniors. Je kan alleen als je gevraagd wordt door een senior :). Maar hij is wel leuk hoor, het is altijd gezellig. Spreek jullie weer! Kusjesss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 25525

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: