OEPS - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu OEPS - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

OEPS

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

13 April 2014 | Verenigde Staten, Sugarland

Nou bijna een jaar later schrijf ik dan toch nog een blog over de laaste week vakantie. Ik had het allemaal zo goed volgehouden tot het zekere moment dat ik thuis kwam en gewoon geen zin en tijd voor had om de laatste week van de vakantie niet te vertellen. Puur voor mezelf schrijf ik dit nog omdat het al bijna een jaar aan me knaagt dat ik deze belangrijke ervaring in me leven niet op een goede manier heb afgesloten. Daarnaast heb ik wel opgeschreven wat ik elke dag heb gedaan in die week en met mijn leuke herrinneringen probeer ik hier toch nog een goed en leuk verhaal van te maken. Op maandag gingen we dan ook eindelijk naar Disney world!!! Hierop heb ik denk ik me het meest verheugt van de hele vakantie. Twee dagen plezier en gewoon de geweldige sfeer mee maken. Het begon allemaal al toen we het disney paradijs inreden met de camper, speciale plekken voor mensen met de camper en onwijs druk natuurlijk. Toen begon de eerste geweldige indruk al, met een open busje van de parkeerplaats naar de kassa. Wacht maar af, het wordt steeds groter en bizarder. Bij de kassa aangekomen hebben we kaartjes gekocht, dit waren gewoon passen van disney, super high tech! We hadden besloten om eerst naar het hoofdpark te gaan van de vier. Dus het park dat je ook hebt in Parijs met het kasteel enzo. Wij doorheen met de kaartjes met de gedachte dat we gelijk het park in konden lopen, maar nee..... Tuurlijk moesten we eerst met de boot en de monorail voordat we uiteindelijk een uur later in het eerste park waren gearriveerd. Maar de sfeer woehoeee gelijk al leuk! Lange wacht rijen overal maar scheen nog mee te vallen, OMG WARNING! Ga daar nooit in juli of augustus heen, je ziet een half park van de vier denk ik. Nou veel attracties in geweest, die overigens veel langer duren dan hier in Parijs, en lekker genoten van de zon. Je zou verwachten dat de attracties zoals de space mountain enzo hetzelfde zijn maar dat is zeker niet het geval. Het is allemaal net wat uitgebreider en op een of andere manier gezelliger. Ja de ruimte hebben ze wel in Amerika. Toen we uiteindelijk heel het park hadden gezien en lekker nat waren geworden van alle buitenattracties (waar ik natuurlijk een wit broekje aan had die opeens blauw was door een lekkende pen in de tas, daar loop je dan met een blauwe kont) was het tijd voor park twee. We wilden graag naar animal kingdom en daar ook op safari tour, ja op safari tour in Disney, alles kan in Amerika. Super grappig, gewoon in zo’n echte auto die je op tv ziet door de dieren heen. Oh en wat was die vrouw die alles vertelde irritant zeg pfff, ik ga bijna weer huilen als ik er aan denk. Hahahaha maar wel heerlijk gelachen. Ook hadden ze in Animal Kingdom een super leuke achtbaan die echt nice was! Tussendoor even een mickey pretzel gegeten met iets te drinken en weer terug naar het hoofdpark. Geen tijd meer voor de andere twee parken want het was al savonds laat. Hier om 12 uur snachts nog naar de parade gekeken en winkeltjes gekeken want dat hoort erbij bij Disney. Helemaal gesloopt na deze dag lagen we pas laat in ons bed en moesten kel en ik er weer vroeg uit voor dag 2 pffff. Die dag gingen we naar hollywood studios en epcot. Weer super druk en alle attracties wel kunnen doen door middel van de fastpass, ohjaa behalve woody attractie, 3,5 uur wachttijd :O. En een mooie show gezien van Belle en het beest. Daarna naar epcot waar we eigenlijk niet zoveel van hadden verwacht maar echt super leuk was! Geen echte disney sfeer maar meer de technieken erachter. Helaas de leuke achtbaan niet kunnen doen doordat die stuk was en daarna weer te lange wachtrij was. Op het einde nog even souvenirs gekocht en daarna terug naar de camping. Papa en mama waren ook lekker op stap geweest en we waren allemaal echt GESLOOPT. De volgende dag gingen we shoppeeeeeeen! Lekker uitgeleefd bij victoria secret! En daarna weer de camper in en richting Tampa en Mandeira Beach. Hier een camping opgezocht en de volgende dag naar Clearwater gegaan en lekker op het strand gelegen. Wat een heerlijke witte stranden toch he. Ook wilde ik heel graag naar de dolfijn ‘winter’ gaan kijken van de film. Maar helaas waren kaartjes echt ontiegelijk duur en vonden me ouders het geld niet waard. Op vrijdag gingen we naar de everglades waar we op een camping terecht kwamen die ik echt niemand kan aanraden! Zelfs een zwerver niet. Midden in de everglades, we dachten een avontuur, nou dat avontuur was echt te groot. Ik ben dan ook niet de camper uit gekomen door de muggen buiten en gewoon de viezigheid. De eigenaren waren trouwens heel aardig hoor, dus ik zou zeggen als je daarheen gaat moet je gewoon even kletsen en daarna heel hard door rijden. Toen moesten we savonds eten... Wij in de camper op zoek naar de bewoonde wereld. Een dorpje die bestond uit 3 huizen en twee restaurants en een ‘hotel’. Nou dat restaurant was denk net iets minder erg dan de camping ieeeeeeuw. Naja wat een avond, snel slapen en hopen dat we hier snel weg mochten. Neehoor in de ochtend gingen papa en Kel nog even naar de ‘dierentuin’ op de camping. Slangen, alligators en grote spinnen. Voor de lol gingen ze die even vast houden. Nou ik heb nog nooit zo vrijwillig geroepen dat ik de afwas graag wilde doen. Snel de camper in en op zoek naar een plek waar we op een boot door de everglades konden. Eentje gevonden en met topsnelheid en een heerlijke wind door de everglades. Ook verschillende alligators gespot met een leuke jongen die wel even vertelde wie wie was. Heerlijk was het en me vader ook ze doel bereikt van de vakantie. Die dag reden we richting Miami en zochten we een camping op. Lekker wat gegeten en in de avond lekker gejokerd en uitgezocht wat we gingen doen de volgende dag. Nou de zondag was bereikt hoor, wat een dag. Wat een top dag zou moeten worden werd een rampen dag. Met de camper richting Miami South Beach, nou nergens mochten we parkeren. Echt werkelijk waar nergens! Dusja na heel wat uurtjes rond te hebben gereden door de kleine straatjes van Miami (respect voor papa) zijn we uiteindelijk maar ergens verder weg gegaan. Daar toch nog op een strand gelegen maar wat was dit jammer zeg! Weer in de camper waar we op de terugweg een heel groot winkelcentrum tegen kwamen. Hier wilde me vader dan heen om de dag nog een beetje goed te maken en dit was heel erg geslaagd. Kel een paar uggs gescoord en heerlijk gegeten bij een echte Italiaan, ik bedoel een echte Italiaan en geen Amerikaanse Italiaan. Toch nog een leuk einde van zo’n vervelende dag. Maar de volgende dag moesten we het dus anders doen! We hebben op internet opgezocht hoe je met de metro kon en jahoor daar gingen we naar Miami met de metro. We zouden naar de Miami heats victory parade gaan aangezien die kampioen waren geworden. Super tof om mee te maken! Wij de camper ergens op een verlaten parkeertplaats bij de metro gezet en de metro in. Okee niet racistisch maar ik voelde me erg wit en gewoon te netjes. Daar zit je dan in een metro met alleen maar zwarte mensen en gangster outfits met heel veel blikken op je gericht. Voelde me echt vervelend en was alleen maar bang dat er iets zou gebeuren met de spullen in de camper. Waarop me vader zei: Taar er kan niks gebeuren, iedereen is in de stad, we moeten gewoon eerder terug zijn dan de rest hahahaha. Daar had die een punt. De victoory parade was daarentegen echt super leuk om mee te maken, alle spelers gezien en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel fans. Daarna nog even rond gelopen door de stad en toen weer terug. Gelukkig de camper stond er nog. De volgende dag kwamen we terecht op een erg leuke camping namelijk de leeuwencamping waar je ook gewoon leeuwen kon bekijken op de camping haha. En zijn we lekker gaan luieren op het strand en hebben we dure huizen in Palm Beach bekeken. Daarna weer richting Orlando want het einde kwam in zicht. Waar we savonds lekker onze ouders hebben getrakteerd op Olive garden. Oh wat mis ik die breadsticks van hun  De serveerster was oprecht erg leuk en hebben we een lange tijd mee zitten kletsen. De volgende dag was het tijd voor Universal Studios!! Woehoee eindelijk naar het Harry Potter dorp. Nadat we door de beveiliging waren voor de camper konden we eindelijk naar de twee parken. En gelijk rennen naar Harry Potter attractie! Dit was zooooooo tof gemaakt he, het leek net het dorp als in de film. Echt geweldig, en die attracties: SUBLIEM. Maar wel een beetje misselijk haha. Souvenirs gekocht, bijvoorbeeld de chocolade kikker zoals in de film. Toen de andere twee parken helemaal afgewerkt met echt mooie attracties die echt heel mooi zijn gemaakt. Universal kan ik echt iedereen aanraden! Wat een leuk en mooi gemaakt park. En vergeet vooral niet de simpson attractie! Helemaal gesloopt na weer een dag wandelen lekker ons bedje in. Donderdag was het tijd om te gaan schoon maken en onze spullen te gaan pakken, wat met weinig ruzie is gebeurd eigenlijk yeaaah. En nog even lekker geshopt en waar we onze laatste avond hebben door gebracht bij de taco bell. Mmmmmm. En toen was het vrijdag... Tijd om weer naar Nederland te gaan, gek hoor na zo’n lange tijd! De camper ingeleverd, auto gehuurd en onze tijd gedood bij de target en de Ihop!! Yeeeeeeeeeeey. Daarna hebben papa, mama en kel mij afgezet op het vliegveld en zijn hun door gereden naar hun eigen vliegveld. Daar zit je dan weer in je eentje na zo’n lange tijd op elkaars lip te hebben geleefd. Gewacht tot ik eindelijk me bagage mocht inchecken en me handbagage te zwaar bleek te zijn pffff. Dus blijbaar andere regels als op de heenweg. Nog wat in me koffer gestopt, met moeite dicht gekregen en toen eindelijk door naar de winkeltjes. Hier nog even rond gekeken en daarna het vliegtuig in richting Frankfurt. Ik zat naast een Nederlandse man die nu in Zwitserland woonde en hier een groot deel van de vlucht mee heb gekletst. In Frankfurt snel overstappen en gelijk door om de laatste 1,5 uur van deze unieke ervaring mee te maken. Eenmaal in Amsterdam voelde zo gek, zenuwachtig wachten op me bagage en het welkomscomité die me op stond te wachten. Waar nog geen seconde later dat ik de deur uitstap ik word aangevallen door drie hele lieve vriendinnetjes, Maxime, Resh en Maureen. Wow wat leuk! Daarna ook Ralph en me ouders en zus (die ondertussen net een uur waren) een hele dikke knuffel gegeven. Toen in de trein terug met mijn lieve vriendinnen en gewoon weer heerlijk gek gedaan. Toen besefte ik nog erg hoe ik dit had gemist! Thuis me koffer uitgepakt en bij gekletst met me lieve broer. En jahoor toen was het avond en zaterdag en geen slaap. Wat ga je dan doen? STAPPEN! Skihut here we come!!! Na weer een heerlijke avond stappen, bizar gewoon hoeveel ik dit heb gemist, was ik nog steeds niet moe. Ik had meer dan twee dagen niet geslapen. Dit noemen ze nou een jetlag. Heb ongeveer er 3 weken nog ingezeten aangezien ik toch niks had te doen in die vrije weken. Heerlijk die weken erna weer iedereen gezien en heb beseft dat het niet uit maakt hoelang je weg bent, het blijft altijd hetzelfde met je beste vrienden en familie. Zo fijn om erachter te komen aan wie je wat hebt. Wow ik was zo snel weer in het normale leven terug. Maar nu vandaag na bijna een jaar denk ik nog iedere dag aan elk moment die ik heb mogen meemaken in dit geweldige half jaar. Ik bedank hiervoor mijn ouders, gastouders en lieve familie, vrienden en collega’s die mij hebben gesteund en geholpen! Yes na een paar uur is deze blog dan ook eindelijk af en kan ik dit voor mezelf ook echt afsluiten. Ik besef nu weer hoeveel herinneringen er eigenlijk naar boven komen als ik maar één woord zie staan wat we die dag hebben gedaan. Als ik ze na een jaar nog kan herrinneren betekent dat ze goed waren. HIERBIJ IS USA, TIJD VAN ME LEVEN, OFFICIEEL AFGESLOTEN! Bedankt iedereen 

• 13 April 2014 - 21:43

Hennie Ceelen:

Leuk Tara!! Eindelijk afgesloten!! Meis je bent een
    ervaring rijker en dit zal je nooit van je hele leven
    vergeten. Tot snel dikke kuzzz

• 14 April 2014 - 00:11

Ilse:

ojaaa, ik moet ook nog steeds de laatste maand van mijn trip beschrijven..... hahaha
    ben trouwens wel stinkend jaloers dat jullie naar harry potter world zijn gegaan! :(