Vakantie - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hallo allemaal, hier zitten we dan met ze alle in een camper gepropt om een super reis te maken. We zijn onderhand al een week onderweg en hebben al allemaal leuke dingen gezien en gedaan. De eerste nacht hadden we op een camping gestaan in Lafayette in Louisiana en zijn we de volgende dag door gereden naar Baton Rouge met een paar tussenstops bij hele mooie plantages uit de tijd van de civil war. De eerste was een hele oude maar nog steeds met een mooie grote tuin eromheen en een moestuin om niet te vergeten. Ook het slavenhuis was aanwezig die echt verschrikkelijk was, hier leefde ze dan met twee families in! Toen op naar het centrum van Baton Rouge waar we het oude state capitol hebben gezien en nog even hebben rond gelopen. Maar toen had ik per ongeluk wat gestolen van het state capitol (nee niet die mooie goude dingen die ze er hadden staan maar gewoon de plattegrond) Maar zo goed als ik ben, ging ik het in die hitte weer even terug brengen. En omdat ik zo lief en schattig ojaa en foreign ben kreeg ik een heel mooi boek mee over het oude state capitol, zo maar gratis! (hij was 35 dollar waard yeaah) Toen gingen we daarna nog naar een andere plantage die echt suuuuuper mooi was, het was een heel groot huis met een hele mooie tuin eromheen vol met bloemen, grote bomen en natuurlijk verschillende bijgebouwen met een restaurant erin waar we lekker hebben gegeten. De ijsthee was wel vies moet ik zeggen, de rest was heerlijk en mooi opgedekt haha. Toen waren we wel even klaar in die niet normaal uit te houden hitte en zijn we de camper weer ingestapt om onze reis te vervolgen richting New Orleans. Aangekomen op de camping vlakbij en de volgende morgen in de shuttlebus gestapt om New Orleans maar eens onveilig te maken. Pfff wat was het warm! Dus we hebben zo’n tour bus hop on hop off bus genomen die ons overal kon brengen. Nou het was dan wel lange tijden wachten tot die bus dan eindelijk kwam maar we kunnen wel zeggen dat we aardig wat gelopen hebben door alvast maar naar de volgende stop te lopen haha. Hij komt niet elke 5 minuten zoals in Barcelona maar gewoon elke 45 minuten zoals in New Orleans. Maar we hebben alles gezien en erg genoten, wat een huizen staan daar zeg in de garden distrct! French quarter was wel erg gezellig waar we dan ook nog even hebben genoten van de beignets bij het bekende café: cafe du monde, mmmm. Oja, en zo’n levend gekleurd standbeeld langs de weg liet mij zo schrikken! Ik had helemaal niet door dat ik naast zo iemand stond en hij doet gewoon BOE boven me hoofd. Tara: WHAAAAAAA! Verwacht die daarna nog dat ik gezellig even naar ‘m toe kom. Nou mooi niet, je kans is helemaal weg haha. Maar na een lange dag en goed verbrand te zijn weer in de shuttlebus terug naar de camping. Je kan trouwens nog wel overblijfselen zien van de orkaan hoor maar toch geprobeerd om alles op te knappen. Ook de mardi gras kettingen in de bomen is heel leuk om te zien, daar zou ik wel een keer heen willen rond die tijd. Nou New Orleans hadden we ook weer gezien en dus de volgende dag weer gaan rijden om eindelijk Florida in te kunnen. 4 staten op 1 dag kunnen niet veel mensen zeggen, Louisiana, Mississippi, Alabama en toen FLORIDA! We zijn helemaal langs de kust gereden om heerlijk te kunnen genieten van alle stranden en zijn gestopt bij Panama City Beach en daar gecampeerd in een mooi state park. We zijn nog even richting het strand gelopen, wat echt een pokkenend was maarja je moet er wat voor over hebben. Ik ben wel jaloers op al die mensen met de makkelijke golfkarretjes. Heerlijk nog even op het strand gelegen en in de golfen en stroming gezwommen. Op de terug weg nog even de alligators bekeken die daar in het wild waren en we hadden er 1 gevonden! Brrr. Heerlijk gedoucht en voor de zoveelste keer die week de bbq weer aangegooid om lekker te genieten van een welverdiende vakantie. Maar trouwens de muggen zijn hier verschrikkelijk, ik zit al helemaal onder maar ’s avonds zitten we gewoon binnen met de deur dicht en de airco aan. De volgende dag wilde we wat leuks gaan doen, misschien wel met dolfijnen ofzo? Ja we gingen op een snorkeltrip op een boot en lekker genieten voor 3,5 uur op het water. We hadden al dolfijnen gezien op de boot en toen mochten we het water in met onze snorkels en op zoek gaan naar de wilde dolfijnen. Woehoeee er zwom er zo 1 onder onze voeten door. Dat was echt geweldig!! Kelly heeft ‘m zelfs aan kunnen raken. Toen weer op de boot en ergens gestopt om weer te kunnen snorkelen maar dit keer in een rustig gedeelte. Allemaal verschillende visjes gezien. Daarna ook weer dolfijnen op de boot gezien en eentje kwam zelfs met ze hoofdje zo boven en piepen. Dat was zo schattig! Na een heerlijk dagje was het ook alweer avond en tijd om nog maar een nachtje op die camping te verblijven. De volgende dag hebben we een heel lang stuk gereden en eigenlijk alleen maar de camper gezien. Helemaal naar Daytona Beach aan de andere kant. Daar een nachtje op de camping gestaan en heerlijk uit eten geweest met ze 3en aangezien Kel geen zin meer in had. En dan zijn we alweer op vandaag. Vandaag hebben we eerst vanochtend de camper schoongemaakt. Naja wij...mama. En toen zijn we Daytona Beach gaan verkennen. Heerlijk strand maar het was vandaag wel bewolkt dus gewoon lekker rond gelopen. Heb ik nog een leuke portemonnee gekocht en hebben Kel en ik papa (en mama) getrakteerd op lekkere lunch voor vadersdag bij Bubba Gump Shrimp Co. Jeweetwel van die film forrest gump! Die zit hier op veel plekken en kan je shoppen en eten. Dus ook nog even een leuke sticker voor me scrapbook en een souvenir beker meegenomen. Ik hou van die winkel! (mama says I’m special!) Wow wat was het veel eten en zit nu in de camper nog steeds uit te buiken. Ik zit nu in de camper, waar we regen hebben, op naar Orlando dit te typen. Morgen naar Disney!!! :D En dan overmorgen gaan Kel en ik nog een dagje samen! Heb er super veel zin in! Onze planning is al een beetje gemaakt voor de laatste 2 weken en ik verheug me al op elke dag die er aan gaat komen. Maar later meer over hoe leuk dat allemaal wel niet was. Nu even over de gevoelens die er de eerste dagen bij kwamen kijken. Yep Gert ik was zeker ziek, de warmte, het verschil in eten (elke dag weer vlees) en een veels te hard bed. En dan Kelly ook nog eens naast je wil ook niet helemaal helpen haha. Maar het gaat weer helemaal goed en ben nu al gewend aan alles. Oja en wie er voor staat met jokeren (hele belangrijke informatie) dat is niet als iedereen zal denken wat dat is namelijk Kelly. Maarrrr we hebben nog 2 weken om dat eens glansrijk te gaan inhalen. Nou nu dus in de camper met langzaam rijdend verkeer waardoor we alle afslagen voor Universal, Disney, Sea World en de shopping malls goed kunnen zien hihi. Ik plaats de blog hopelijk vanavond (dus zondagavond hier) zodra ik weer wifi heb maar heb ik in ieder geval me tijd goed benut in de camper. En oja gefeliciteerd lieve vriendinnetjes en nichtje Isa, Maureen en Jinke voor het slagen van hun vwo en havo! Ik kan niet wachten om het allemaal te gaan vieren. Kusjes Tara (en de rest van deze gestoorde familie) en tot snel!

  • 17 Juni 2013 - 19:07

    Gert:

    Ik ben blij te lezen dat alles goed gaat en dat jullie lekker kunnen genieten van de vakantie. Warm is het daar zeker maar morgen en overmorgen gaat het hier ook gebeuren, boven de 30, maar ja, dan weer onweer. Over dat jokeren gesproken leuk dat Kelly aan het winnen is en als je vader ooit iets dichterbij komt speelt hij vals :-)) Dat zal wel een schreeuwpartij zijn als die Jansjes bezig zijn, schiet eens op, die kaart mag je niet pakken en die drie moet daar blijven liggen en ga zo maar door. Maar wel leuk zo 's avonds als tijd verdrijf en natuurlijk lekker onder elkaar en spelletje. Ik heb afgelopen zondag bij iemand uit het praathuis wezen barbecueën, hij woonde aan de hoofdweg je keek zo de polder in. Toen ik daar weg ging dacht ik dat ik scheurbuik had niet die bekende ziekte waar men vroeger last van hadden op de boten naar West-Indië maar dat ik zo veel gegeten had met al dat bier. Was wel gezellig zo met een paar man dat te doen. ik volg jullie en hoop jullie weer snel te zien op skype of mail. Gr Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1190
Totaal aantal bezoekers 25439

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: