Partyweekend - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu Partyweekend - Reisverslag uit Sugarland, Verenigde Staten van Tara Jansen - WaarBenJij.nu

Partyweekend

Door: Tara

Blijf op de hoogte en volg Tara

04 Juni 2013 | Verenigde Staten, Sugarland

Hoi allemaal, weer een blog uit Amerika over mijn avontuur. En dit wordt waarschijnlijk 1 van de laatste helaas :(. Het was echt een topweekendje en slome dagjes op school. Het begon donderdag in de pauze waar we ons exemption formulier konden ophalen. Dit betekent dat je de examens niet hoef te maken als je alles boven de 80 hebt en je niet meer dan 4 keer absent bent geweest. Nou Jordan en ik helemaal blij want yes geen examens voor ons en dat betekent een kort weekje voor ons. Team TJ (Tara, Jordan. Geen Tara Jansen) woehoee! Nou ons formulier in alle drukte gekregen en onze boeken maar even ingeleverd. Begint er allemaal al op te lijken. In de klassen deed ik echt niks meer aangezien ze allemaal aan het revieuwen waren voor de examens. Op donderdag na school samen met Haritha begonnen met de voorbereidingen voor mijn feestje op vrijdag! Yeeeey. Afscheids-/verjaardagsfeestje gesponsord en gehost bij mijn lieve gastouders. Dus alvast wat dingetjes gemaakt en gesneden. We hadden echt zooooooooveel eten. Woensdag had ik boodschappen gedaan met Niyati bij wel 10 verschillende winkels en we hadden eten voor 50 mensen haha. Nou donderdag nadat Haritha weer naar huis was heb ik nog een boterkoek gebakken. Ja... die was een beetje verbrand aangezien ik de oven vergeten was maaaaaaarr... gelukkig heb ik Jigar. Hij vond het alsnog lekker en de grap op vrijdag was dan ook: het is gekarameliseerd en niet verbrand haha. Vrijdag weer voor niets naar school maar zou me laatste echte volle school dagje zijn. Vrijdag na school snel de andere dingen gemaakt, omgekleed en het huis versierd. Het was een tuinfeestje dus lekker buiten zitten en grillen. We hadden pizza, heel veel chips, maiskolfen, fruitsalade, boterkoek en gevulde wraps. Ja en dan in miljoenvoud haha. Jared kwam al om half 6 omdat die eigenlijk moest werken om 6 uur maar toch wilde komen. Met een super lief kadootje en lekker even gekletst en hem gevoerd. Uiteindelijk heeft die ze werk gebeld en mocht die om 7 uur komen. Om 6 uur kwamen er meer mensen en werd het steeds gezelliger. Uiteindelijk kwamen er 10 mensen opdagen en was het echt een super avondje!! Lekker gegeten en gek gedaan. Heb ook van sommige hele leuke kado's gehad :). En toen kwam Fred.. Hij zou voor mij een pinada en een winnie the pooh taart meenemen. Omg hij had een winnie the pooh pinada en een super lieve taart! Nou wij de pinada opgehangen (wat al een challenge was) en ik ging van start. Nou dat is echt moeilijk haha, geblinddoekt en Nathan die het lekker aan het verschuiven is. Omg wat hebben we gelachen. En we deden het aan de voorkant van het huis dus iedereen keek echt raar. (waarom sla je winnie the pooh :( haha) Iedereen even geprobeerd en uiteindelijk na heel veel lachen en foto's gemaakt te hebben was alle chocola eruit. Toen in het donker het gaan zoeken in het hoge gras haha. En toen kwam de taart en het ijs mmmmmm. Een heerlijke chocolade (tuurlijk weer chocola) taart. En Nathan had echt een super lekkere cheesecake gemaakt! mmmm Iedereen was zooo vol haha. Het was echt zo'n gezellige avond en ga het echt missen! :( De laatste vertrokken om 11 uur. Nog even opgeruimd en ons bedje ingedoken. In de morgen weer vroeg opgestaan om alles schoon te maken en om te gaan lunchen bij vrienden van Niyati en Jigar. Ze had speciaal voor mij Italiaans gemaakt, lasagne, garlic bread en salade. En de man had als toetje het ijs gekocht hahaha. Toen snel weer naar huis want Jigars neef uit Philadelphia kwam over. Hij is echt super aardig en even kennis gemaakt. Later kwamen ook zijn andere neven, oom en tante en vrienden over en hadden we weer een feestje met dit keer burgers op de grill en alle left overs van vrijdag. Jigar en zijn neven gingen uit voor drankjes en Nimish, Harshil en Mittel gingen weer naar huis. Niyati en ik nog even gekletst tot 12 en toen ons bedje ingedoken. Want zondag was het weer feestjes tijd. Amish zou 11 worden en ze hadden de hele schaatsbaan afgehuurd (ja waarom twijfelen als je het geld hebt haha) Het was echt zooo grappig. Heel veel mensen konden het niet maar hadden ook nog andere dingen om te doen. Toen nog gegeten met allemaal lekkers en na een lange ochtend weer naar huis. Na het feestje naar walmart om baby kadootjes te kopen voor de kleine Ryan. Ik heb een luiertoren gemaakt! Ik heb me uitgeleefd in Walmart en was echt zoo leuk haha. Jigar en Niyati ook weer wat geleerd over baby dingen en mij die er heel erg vrolijk van wordt haha. Toen weer naar huis want ik zou uit eten gaan met Haritha bij olive garden als afscheidskadootje voor Haritha. Het was weer erg gezellig en we waren heel erg vol. Ondanks dat we een super rare bediener hadden heb ik toch even mijn flirt technieken erin gegooid en een doosje met de favoriete chocolaatjes van Niyati gekregen :D. Ik ga een memoriebox maken met allemaal kleine briefjes met dingen die we hebben meegemaakt. Ik hoop dat Jigar en Niyati het leuk en creatief vinden. Na olive garden ging ik weer naar het huis van de oom en tante van Jigar aangezien de hele familie daar at. Toch nog maar even een toetje meegegeten, tegen ijs zeg je toch geen nee. Toen naar huis en nog even gekletst want Paraagh (ik heb geen idee hoe je het schrijft maar dat is de neef van Jigar uit Philadelphia) zou die morgen vertrekken voor zijn werk hier in Houston. Maandag weer naar school, waar ik natuurlijk weer niks heb uitgevoerd en vroeg naar huis. Toen heb ik me luiertoren gemaakt en ik ben er zooooo trots op! Hij is echt super mooi geworden aangezien ik er echt de tijd en ruimte voor had. Jigar en Niyati vinden het helemaal leuk. Na school met Jigar naar hobby lobby geweest om stickers te kopen voor mijn scrapboek, oeeeh ik hou van die winkel! Maar 2 gangen bekeken en was daar al een half uur. Maar goed dat we snel weer weg gingen. In de avond iets lekkers gegeten wat op mijn laatste wensjes stond (Indian) en bachelorette gekeken. Toen weer naar bedje. En ja vandaag... ik moest maar liefst 10 minuten naar school :O. Morgen en donderdag krijg ik presentatie hoe het is om senior te zijn... Yep wat jij nu denkt, denk ik ook. (waar ben ik volgend jaar?) Nu een heel dagje thuis en allemaal dingetjes doen die ik moet opknappen voordat ik hier alweer vertrek :( Ligt het aan mij of is deze tijd voorbij gevlogen? Maar een ander goed berichtje is dat mijn ouders in de US zijn aangekomen en dat ze nu veilig hier heen kunnen rijden. Ben wel blij om ze vrijdag weer te zien en onze planning voor dit weekend uit te gaan voeren. Gelukkig nog leuke plannen met vrienden op woensdag en donderdag na school :) Komt dichterbij... en weet niet of ik blij moet zijn. Maar geniet nu gewoon nog van alles wat ik kan doen en ga dan heerlijk genieten van een super mooie reis. En weer een lange reis terug om mezelf weer te kunnen inburgeren in het kleine kikkerlandje. Cultuurshock!! Ik heb erg genoten om deze blog te schrijven samen met me sinaasappel, banaan, aardbei, spinazie smoothie (yep zelf gemaakt en het is heerlijk mmm) en hopelijk weer snel een nieuwe. Misschien wel eentje voor vrijdag. Vanavond heerlijk 1 van mijn favoriete eten en morgen weer naar school voor een uurtje. Zonde van mijn slaaptijd en de benzine maarja... Heel veel kusjes en tot snel!

  • 04 Juni 2013 - 23:10

    Gert:

    Ja Tara zo komt alles tot een end.
    Ik heb je ouders naar schiphol gebracht, alles ging voorspoedig geen file of zo. Ze zijn nu ergens onderweg naar je toe. Het zal wel een heftig weekeinde worden, een met veel emoties. Maar ja je kunt met een goed gevoel terug kijken over deze periode en die ervaring kan niemand meer van je aanpakken. Terug in Holland ben je zo weer gewend aan de dingen die hier weer gebeuren. Ja dat eten en elke dag feest is wel over, even om schakelen. De zomer begint nu eindelijk opgang te komen, we hebben geen voorjaar gehad veels te koud. In hoop dat je daar nog een mooie vakantie met de ouders maakt en ik ga je zien hier in het kikkerlandje. Tara het gaat je goed gr Gert.

  • 07 Juni 2013 - 06:16

    Marcel Jansen:

    Lieve Taart
    Natuurlijk heb je het vandaag al persoonlijk verteld, maar het is toch leuk om te lezen. Daarom zoals altijd een reactie. Ik geloof echt dat jij vreselijk hebt geboft met Jigar en Nyati als gast ouders. We hebben vandaag gezien hoe gek ze op je zijn. Volgens mij gaan ze jou ook missen als je met onze in de Camper mee gaat. Ze hebben dan weer een leeg huis zonder Tara. Maar ze hebben iets om naar uit te kijken, waar ze hun handen vol aan krijgen. Ik hoop dat zij de cadeautjes mooi vonden die we hadden meegebracht. Zo de komende drie weken gaan we nog een mooie reis maken en veel leuke dingen doen. Dus wel elke week een blog blijven maken. Zo kan iedereen alles blijven volgen. Ook Gert natuurlijk, die vriend die ons weg heeft gebracht naar Schiphol. Als wij terugkomen vertrekt hij de zelfde dag voor zes weken naar Alaska. Dit betekend dat we hem wel 10 weken moeten missen. Des te meer hebben we elkaar te vertellen als we terug zijn. Gert prettige vakantie en deze keer niet met de Grizzli knuffelen zoals vorige keer. Kom gezond weer terug, want een zaterdagmiddag zonder Gert is geen zaterdagmiddag.

    Groetjes Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Sugarland

Tara

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 25448

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 08 Juni 2013

Mijn semester high school in the USA

Landen bezocht: